English

مدیرکل انتقال خون گیلان:

نیاز گیلان به اهدای خون در ایام نوروز بیشتر است

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه نیاز گیلان به اهدای خون در ایام نوروز بیش از سایر روزها است، گفت: خونی که هموطنان اهدا می‌‌کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، نوزادان مبتلا به زردی، تصادفات، عمل‌‌های جراحی، سوختگی ‌ها و آسیب ‌دیدگان حوادث غیرمترقبه می‌‌رسد.

نیاز گیلان به اهدای خون در ایام نوروز بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد مرادی امروز با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از سایر روزها به اهدای خون نیاز است، گفت: با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌‌های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌‌هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است، از عموم هموطنان دعوت می‌‌شود تا با اهدای خون خویش در ایام تعطیلات نوروزی، بهار را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون جهت ذخیره خون جهت کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خون در آستانه عید نوروز و تعطیلات نوروزی از مردم نوعدوست گیلانی دعوت می‌شود با حضور در انتقال خون گیلان گرمی‌بخش زندگی بیماران باشند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، به اهمیت پلاکت و مزیت تهیه سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و افزود: از اهداکنندگان عزیزی که همیشه در صف کمک به همنوع نیازمند به خون قرار گرفتند دعوت می‌کنیم جهت کمک به بیماران سرطانی در لیست داوطلبین اهدای پلاکت ثبت‌نام کنند.

نیاز گیلان به اهدای خون در ایام نوروز بیشتر است

افزایش ۱۲ و ۹ دهم درصدی اهدای خون در ۱۱ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال

وی از افزایش ۱۲ و ۹ دهم درصدی اهدای خون در۱۱ ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و عنوان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۷۷۰۰۳ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته ۱۲ و ۹ دهم ( ۹/۱۲) درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته این مسئول، از تعداد نفراتی که موفق به اهدای خون شدند ۷۳ هزار و ۷۴۰ نفر مرد و ۳ هزار و ۲۶۳ نفر بانوان اهدای خون داشته‌اند.

مرادی ادامه داد: در ۱۱ماهه گذشته ۱۲هزار و۹۰۰ نفر بار اولی، ۲۰ هزار و ۶۷۳ نفر با سابقه و ۴۳ هزار و ۴۳۰ نفر به صورت مستمر اهدای خون کرده‌اند که در هر کدام از این گروه‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده‌ایم.

اهداکننده مستمر اهداکننده‌ای‌ است که در فاصله زمانی ۱۲ ماه حداقل ۲ بار مبادرت به اهدای خون کند.

گفتنی است؛ از خون های اهدایی در ۱۱ ماه گذشته سال جاری ۲۶ درصد گروه خونی A+، ۲۰ درصد B+، ۵ درصد AB، ۳۷ درصد O+، ۳۳/۳۳ درصد A- ، ۲ ممیز ۵۶ صدم درصد B- ، ۷۳ صدم درصد (۰.۷۳) AB-   ۵ ممیز ۴۹ صدم درصد O-  بوده است.

در مجموع ۱۲ ممیز ۱۱ صدم درصد (۱۱/۱۲) خون از گروه‌های خونی منفی جمع‌آوری شده است.

گیلان به علت گردشگر پذیر بودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خون و نیازمند همیشگی به اهدای خون است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی