English

به‌ پاس نیم‌قرن نویسندگی شرافتمندانه؛

آیین بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی برگزار شد

آیین بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی با حضور چهره‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

آیین بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در ابتدای مراسم آیین بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی، مسئول برگزاری این مراسم به برخی از مشکلات فرهنگی استان اشاره کرد و یادآور شد: ما در معرفی الگوهای فرهنگی دچار اشتباه شده‌ایم، همین مسئله ما را از معرفی چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری همچون استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی، نیز محروم کرده است.

جلیل آهنگرنژاد، مدیرمسئول صدای آزادی، استاد منصور یاقوتی را یکی از سه ضلع مثلث داستان‌نویسی در کرمانشاه دانست که همگام با درویشیان و افغانی در دهه‌ی پنجاه خورشیدی فراتر از کرمانشاه در ادبیات داستانی ایران، نام‌هایی معتبر بوده و تا همیشه هستند.

وی از اینکه تاکنون از سوی متولیان فرهنگی به این چهره‌ی بزرگ ادبیات کرمانشاه و ایران توجهی نشده گلایه داشت و گفت: در طول سال‌های مدید این استان از مدیران موفق فرهنگی خالی بوده است.

در ادامه علی سهامی سخنران دوم این مراسم ضمن واکاوی ادبیات داستانی کرمانشاه به‌صورتی تخصصی به آثار استاد منصور یاقوتی پرداخت و با اشاره به حضور مهمانان مختلف با گرایش‌های سیاسی و فرهنگی، گفت: طبیعی است که هیچ اهل سیاستی بی‌نیاز از ادبیات نیست و هیچ اهل ادبی نیز باسیاست بیگانه نیست.

آیین بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی برگزار شد

قورباغه میلیاردر تازه‌ترین اثر استاد منصور یاقوتی

وی با اشاره به اینکه قورباغه میلیاردر تازه‌ترین کار استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی است، گفت: اگرچه برای نوجوانان نوشته‌شده اما اگر با عینک نشانه‌شناسی به آن بنگریم، هرگز خالی از اشارات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیست.

شاعران و نویسندگان برجسته استانی همچون بابک دولتی و مسعود قنبری در وصف آثار و شخصیت استاد منصور یاقوتی در ادامه به مدیحه‌سرایی پرداختند که با استقبال مخاطبان همراه شد

بی‌گمان یکی دیگر از بخش‌های قابل‌توجه و مخاطب پسند دیگر این برنامه‌ی بزرگداشت، شعرخوانی سعید عبادتیان، شاعر مطرح کورد با همراهی نوازنده‌ی چیره‌دست "خشایار رشیدی" بود و در ادامه رضا موزونی نیز به بهانه‌ی بزرگداشت استاد یاقوتی به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به مهم‌ترین آثار این نویسنده‌ی نام‌آور به جایگاهش در میان ادبیات نوجوانان پرداخت و با اشاره به اینکه در اثر معتبر ده‌جلدی ادبیات کودک و نوجوان به‌طور مشروح به استاد یاقوتی پرداخته‌شده است، چراغی بر فراز مادیان کوه را نمونه‌ای موفق از ادبیات داستانی در میان ادبیات نوجوانان معرفی کرد.

استاد منصور یاقوتی که برای سخنرانی دعوت می‌شود، پشت میز خطابه اعلام می‌کند: سخنرانی، هنری است که من آن را ندارم و ترجیح می‌دهم که تازه‌ترین داستانم را در اینجا بخوانم. سکوت ویژه‌بر فضا حکم‌فرما می‌شود تا وی داستانش را که درون‌مایه‌ای کاملاً اجتماعی دارد، بخواند.

فریبرز عباسیان مجری خوب برنامه از چند تن از حاضران دعوت می‌کند تا برای اهدای سردیس و تندیس، مقابل جمعیت بایستند. دکتر لطیف صفری، خانم پروین دخت داودیان، منصور سرمست، همسر استاد یاقوتی و پریسا محمدی مقابل جمعیت حاضر می‌شوند تا هدایا را به این داستان‌نویس برجسته تقدیم نمایند.

مجری می‌گوید: هفته‌نامه صدای آزادی به‌عنوان متولی برگزاری مراسم بزرگداشت استاد منصور یاقوتی داستان‌نویس برجسته کرمانشاهی، تصمیم دارد هرساله "چهره سال صدای آزادی" را به مردم استان معرفی نماید و به همین منظور به‌صورت نمادین برای اولین بار این نشان و تندیس به استاد منصور یاقوتی تقدیم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه