English

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خراسان رضوی:

واحدهای مرغ تخم گذار خراسان رضوی عاری از آنفلوآنزا هستند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 17 استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

واحدهای مرغ تخم گذار خراسان رضوی عاری از آنفلوآنزا هستند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 17 استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

شهرام شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حالی که 25 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در 17 استان دیگر کشور به علت ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم شده اند،واحدهای مرغ تخم گذار خراسان رضوی عاری از آنفلوآنزای مرغی هستند.

شرقی ادامه داد: استان خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم تولید تخم مرغ در کشور را به خود اختصاص داده است و بسیاری از تخم مرغ تولیدی این استان که در گذشته به کشورهای دیگر صادر می شد اکنون به سایر استانهای کشور ارسال می شود.

آنفولانزای مرغی

وی اظهار کرد: ماهانه حدود 300 هزار تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می شود که 180 هزار تن به مصرف داخلی این استان می رسد و بقیه به استانهای دیگر فرستاده می شود.

شرقی گفت: هم اکنون حدود 260 واحد مرغ تخم گذار و 2 هزار و 200 واحد مرغ گوشتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

خاطر نشان می شود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر در بین طیور است که قابلیت سرایت بسیار دارد و خسارت زیاد به صنعت مرغداری وارد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه