English

شهردار اصفهان در دیدار مادر شهید خرازی:

حاج حسین خرازی الگوی بسیار شایسته ای بود

شهردار اصفهان در سی و یکمین سالگرد شهادت سردار رشید دفاع مقدس حاج حسین خرازی به دیدار "طیبه تابش" مادر بزرگوار این شهید والامقام رفت.

حاج حسین خرازی الگوی بسیار شایسته ای بود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی گفت: در جبهه با نگاه به سردار شهید حاج حسین خرازی، شاهد فردی با ویژگی های اخلاقی برجسته بودم؛ ویژگی هایی که در کمتر فرمانده جنگی دیده می شد.

وی اظهار داشت: حاج حسین، فردی بسیار ساده زیست بود که چیزی جز رضای خدا نمی خواست و از ریا پرهیز می کرد. او برای من و دیگر بسیجیان دوران جنگ، الگویی بسیار شایسته در همه ابعاد بود.

به عنوان یک بسیجی به دیدار خانواده فرمانده خود آمده ام

قدرت الله نوروزی در این دیدار با بیان اینکه امروز نه به عنوان شهردار اصفهان بلکه به عنوان یکی از بسیجیان و رزمندگانی که شهید خرازی، فرماندهی او را بر عهده داشته است، به دیدار شما آمده ام، اظهار کرد: به عنوان یک نیروی پیاده بسیجی آماده هرگونه خدمت به خانواده این شهید هستم و این امر را وظیفه خود می دانم. 

شهردار اصفهان در دیدار مادر شهید خرازی

وی با بیان اینکه حاج حسین، فردی بسیار دوست داشتنی بود، تصریح کرد: زمانی که در خط مقدم عراقی ها حمله می کردند و قرار بود نیروهای خودی عقب نشینی داشته باشند وی همه را به عقب می فرستاد و خود آخر از همه باز می گشت. با حاج حسین در تیپ امام حسین(ع) شهرک دارخوین دیدار کردم. روزی گفت می خواهیم یک گردان خط شکن ایجاد کنیم که چنین گردانی در آن زمان وجود نداشت. بنده در همان گردان حضور داشتم و در شب عملیات رمضان شاهد بودم که از 300 نفر حاضر در گردان، 200 نفر به شهادت رسیدند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رفتار انسان در لحظات سخت جنگ که جان خود را کف دست گرفته، متفاوت می شود، افزود: اگرچه ممکن است رفتارها به مرور تغییر کند اما همچنان انسان تحت تأثیر رفتارهای آن زمان و الگوهایی مانند شهید خرازی است که مقاوم بودن در برابر دشمن را به امثال ما آموختند.

نوروزی، منطقی جنگیدن را از ویژگی های این شهید بزرگوار دانست و تأکید کرد: جنگ با دقت و منطق، صداقت، استقامت، خاکی بودن، صمیمیت با نیروها و یکرنگ بودن از ویژگی های دیگر حاج حسین خرازی بود. من در آن روزها شاهد فردی بودم که انگار می دانست فردا قرار است دیگر نباشد و به همین دلیل نگاهش همواره به سوی حرکت در مسیر خدا بود. او فرمانده ای بود که دوش به دوش نیروهای خود حرکت می کرد و در مقر فرماندهی نمی نشست تا نیروهایش را به جلو بفرستد.

شهردار اصفهان گفت: البته در جنگ، شهدای گمنام زیادی داشتیم که اگر هم اکنون بودند، از بسیاری اساتید دانشگاهی حال حاضر، برجسته تر عمل می کردند اما در حق آن ها کوتاهی شده است.

گفتنی است در این دیدار، جمعی از معاونان شهردار اصفهان، فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر و مهین شکرانی شهردار منطقه یک، شهردار اصفهان را همراهی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه