English

سخنگوی ستاد بحران سانحه هواپیمای تهران -یاسوج مطرح کرد:

اعزام دو تیم به محل سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاعات دنا

سخنگوی ستاد بحران سانحه هواپیمای تهران -یاسوج گفت: تیم‌های متشکل از ارتش و هلال احمر که به منطقه سقوط هواپیمای «ای. تی. آر 72» اعزام شدند محل 2 کمپ و 2 نقطه برای فرود بالگردها را مشخص و جانمایی کرده‌اند.

اعزام دو تیم به محل سقوط هواپیمای مسافربری در ارتفاعات دنا

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، عزیز فیلی افزود: براساس برنامه ریزی محل ایجاد یک کمپ دیگر در ارتفاعات بالاتر کوه دنا با هدف اسکان امدادگران در عملیات انتقال پیکر جانباختگان فردا مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بهبود وضعیت شرایط جوی تا عصر روز دوشنبه تصریح کرد: تیم‌های هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروهای مردمی برای اعزام به محل سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج در ارتفاع چهار هزار و 50 متری ساماندهی شده است.

فیلی با یادآوری اینکه، تعداد زیادی نیروی داوطلب متخصص که تجربه کوهپیمایی در رشته کوه‌های البرز و زاگرس را دارند آماده اعزام به نقطه سقوط هواپیمای مسافربری هستند از مردم محلی خواست نسبت به عزیمت به محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران -یاسوج خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه، پس از حادثه بیش از یک متر برف در نقطه حادثه نشسته و شیب‌های تندی در ارتفاعات دنا وجود دارد و همچنین پیکر قربانیان و قطعات هواپیما در شعاع 400 متری اطراف باید جستجو شود گفت: اقدام به رفتن به نقطه حادثه به‌صورت خودسرانه و بدون هماهنگی با ستاد بحران ضمن خطرآفرینی کارساز نیست.

معاون امور عمرانی استانداری بیان کرد: تمام تلاش مجموعه ستاد بحران استان و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بر جست و جو و انتقال سریع‌تر پیکرهای جان باختگان به یاسوج است اما حفظ جان امدادگران هم مورد توجه مسئولان است.

فیلی ابراز داشت: همه شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند و تنها شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد مانع تحقق این امر در چند روز اخیر بوده است.

وی گفت: تنها یک محموله از بقایای اجساد قربانیان تاکنون انتقال و به پزشکی قانونی تحویل داده شده که مشخص نیست مربوط به چند نفر است.

 

** 2 تیم برای ارزیابی وضعیت محل سانحه هواپیما به کوه‌های دنا صعود کردند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گفت: 2 تیم ارزیاب از امدادگران بامداد امروز حرکت به‌سوی کوه‌های دنا را برای انتقال پیکر جانباختگان سقوط هواپیمای «ای. تی. آر» آغاز کردند.

سید علی وفایی مقدم روز اظهار داشت: 2 تیم 4 نفره متشکل از امدادگران ارتش و هلال احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج اعزام شد.

وی افزود: با بررسی فضای جوی محل سقوط هواپیما توسط این تیم‌ها در صورت مساعد بودن هوا تیم‌های بیشتری اعزام خواهند شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی در بعد از ظهر امروز بارش برف و باران در منطقه سقوط هواپیما رخ می‌دهد.

 

** افراد محلی برای حضور در عملیات جست وجو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی اصرار نورزند

مسئول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: افراد محلی برای حضور در منطقه و عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی در ارتفاعات دنا اصرار نورزند زیرا یک کار سیستمی، فنی و تخصصی است و معیارهای خاص خود را می‌طلبد.

مهدی پورابراهیم اظهار داشت: این افراد به دلیل داشتن روحیه نوعدوستی مایل‌اند در عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان حضور یابند و به همین دلیل نیز ممکن است احساسات آن‌ها بر تخصص و مهارت غلبه کرده و مشکلاتی بوجود آید.

مسئول فنی عملیات امدادی این سانحه هوایی بیان کرد: میزان اکسیژن در ارتفاع چهار هزار متری کوه‌های دنا و ارتفاعات پازن پیر در اطراف روستای نقل به عنوان محل سقوط هواپیما یک سوم شرایط عادی است و خطرهایی شامل ایست قلبی و ارتفاع زدگی نیز کوهنوردان و امدادگران را تهدید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه