English

کاهش ۱۸ درصدی تصادفات درون شهری در هرمزگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از کاهش 18 درصدی تصادفات درون شهری طی 11 ماهه اول امسال خبر داد.

کاهش 18 درصدی تصادفات درون شهری در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ محمدباقرسلیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 18 درصدی تصادفات درون شهری در هرمزگان گفت: طی 11ماهه امسال تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل9 درصدو در بخش تصادفات جرحی 16 درصد کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه برابر آمار پزشک قانونی 90 درصد تلفات موتور سیکلت سواران به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است، اذعان داشت: ما با دو گروه پرخطر مواجه هستیم ، اولین آنها موتورسیکلت سواران هستند که سهم حدود 46 درصدی در تصادفات را به خودشان اختصاص داده اند، ضریب خطر برای موتورسیکلت سواران چندین برابر خودروها است و معمولا بخاطر اینکه فاقد هر گونه حفاظ ایمنی هستند در کوچکترین حادثه ضربه شدیدی می بینند.

عابرپیاده

28 درصد از تصادفات به عابران پیاده اختصاص دارد

سرهنگ سلیمی اظهار داشت: گروه دومی که پرخطر هستند عابران پیاده هستند که 28 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند که بخشی به کم توجهی عابران برمی گردد که از هر نقطه ای از معابر طی طریق می کنند در معرض خطر قرار خواهند گرفت و عدم مدیریت سرعت توسط رانندگان معابر شهری نیز عامل دیگری است که باعث افزایش تصادف با عابران پیاده شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت در معابر شهری تابع عرضه و تقاضا است و زمانی که ظرفیت معابر محدود می باشد و امکان گسترش آن وجود ندارد چاره ای نداریم که تقاضا را مدیریت کنیم ؛ طرح هایی مثل پارک حاشیه ای،ایجاد محدودیت ترافیکی ، ممنوعیت ترافیکی و طرح زوج و فرد برای تنظیم کردن عرضه و تقاضا است.

توقیف 16 هزار و 635 خودرو و موتورسیکلت متخلف

این مسئول انتظامی با اشاره به توقیف وسایل نقیله متخلف طی 11 ماهه امسال، تصریح کرد:طی این مدت 660هزار و 30 فقره تخلف اعمال قانون شده و 16هزار و 635 خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان اظهار داشت :در 11ماهه امسال به 78هزار و 560 نفر در مدارس و مهدوکودک، هزار و 442 نفر از راننده ناوگان عمومی، 8هزار و 749 نفر از کارکنان ادارات و 5 هزار و 641 نفر در مساجد آموزش همگانی توسط کارشناسان ترافیکی ارائه شده است.

سرهنگ سلیمی با اشاره به اینکه طی این مدت 78هزار و794 خدمت شماره گذاری ارائه شده، خاطر نشان کرد: این خدمات شامل خودروهای نوشماره،گذرموقت،تعویض پلاک،شماره گذاری وسایل کشاورزی و موتورسیکلت بوده است.

این مسئول انتظامی به صدور 27 هزار و 324 جلد گواهینامه جدید اشاره و تصریح کرد: طی این مدت 18 هزار و 256 جلد گواهینامه تعویض و 2هزار و 199جلد گواهینامه المثنی صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه