English

توزیع ۱۹۰ هزار اصله درخت رایگان بین شهروندان مشهدی

معاون شهردار مشهد گفت: 190 هزار اصله درخت در 40 نقطه از شهر به صورت رایگان به شهروندان اهدا می‌شود.

توزیع 190 هزار اصله درخت رایگان بین شهروندان مشهدی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، معاون شهردار مشهد از توزیع 190 هزار اصله درخت رایگان در 40 نقطه از شهر به شهروندان خبر داد.

خلیل‌الله کاظمی ساعتی پیش در نشست خبری به مناسبت هفته درختکاری گفت: مراسم هفته درختکاری از 8 تا 15 اسفندماه با مشارکت اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان، اصناف، روحانیون، بسیجیان، خانواده شهدا، سمن‌ها و شهروندان مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:در هفته درختکاری  هر سال شهرداری مشهد برنامه‌ریزی خاص و ویژه‌ای برگزاری درختکاری در سطح شهر دارد که در سال جاری این مهم با مشارکت شهروندان انجام می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همزمان با هفته درختکاری سال جاری بالغ بر ۱۹۰ هزار اصله درخت در ۴۰ نقطه از سطح شهر در ۱۳ منطقه شهری به صورت رایگان به شهروندان اهدا می‌شود.

درختکاری

۷۰ درصد درختانی که به شهروندان ارائه می‌شود مثمر است

احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری گفت: ۷۰ درصد درختانی که به شهروندان ارائه می‌شود مثمر است که شامل گیلاس، آلبالو، سیب، آلو، گلابی، زردآلو، سنجد و توت خوراکی است.

وی افزود:  در این طرح به هر شهروند ۳ تا ۵ نهال مثمر و غیرمثمر اهدا می‌شود که در کنار آن ۶ بازار شهرداری نیز نهال با تخفیف ۳۰ درصدی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۲ مسابقه عکاسی به مناسبت هفته درختکاری گفت: به مناسبت این هفته دو مسابقه عکاسی درخت «من و مادرم» و «درخت کهنسال محله» برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند آثار خود را برای جشنواره عکس اول تا ۲۹ اسفندماه و جشنواره عکس دوم تا ۳۰ فروردین ماه به ربات تلگرامی MASHHADDERAKHTBOT@ ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه