English

نماینده مردم هرمزگان :

عقب ماندگى ایران در حوزه بانکرینک/ غفلت تاریخى از دریا را جبران کنیم

عضو کمیسیون عمران اظهار کرد: در حوزه بانکرینک عقب هستیم و رقبای منطقه ای ما سرمایه عظیمی از این ناحیه منتفع می شوند و ما در این حوزه به تحرک وسیع تری نیاز داریم.

عقب ماندگى ایران در حوزه بانکرینک/ غفلت تاریخى از دریا را جبران کنیم

به گزارش خبرگزاری موج،حسین هاشمی تختی صبح امروز در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دریایی در هرمزگان که با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد تا این نمایشگاه به طور جدی تری پیگیری و برگزار شود تا از دیگر کشورهای جهان نیز در این نمایشگاه حضور یابند.

وی افزود: کشور ما یک کشور غنی با موهبت های الهی فراوان است که فرصت همجواری با دریا از جمله آنهاست اما غفلت تاریخی ما از دریا موجب شده تا بهره مندی مناسبی از آن نداشته باشیم.

ضرورت داشتن نگاه راهبردی به دریا

نماینده مردم هرمزگان با تاکید بر ضرورت داشتن نگاه راهبردی به دریا، تغییر رویکرد قوای مسلح کشور به دریا با تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان داشت: ضروری است تا در حوزه اقتصاد دریایی و بندری و ... نیز نگاه خودمان را به تراز یک نگاه راهبردی تغییر دهیم.

صنایع

هاشمی تختی گفت: ما در کمیسیون عمران مجلس مصمم به بازنگری در قوانین با رویکرد تقویت نقش ایران در حوزه اقتصاد دریامحور هستیم تا بتوانیم گشایش های هرچه بیشتری در این حوزه خلق کنیم.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: در حوزه بانکرینک عقب هستیم و رقبای منطقه ای ما سرمایه عظیمی از این ناحیه منتفع می شوند و ما در این حوزه به تحرک وسیع تری نیاز داریم.

نماینده هرمزگان در مجلس اظهار کرد: همچنان مصرانه ایده تبدیل سازمان بنادر به یک وزارتخانه را دنبال می کنم و معتقدم باید تراز اجرایی را در حوزه توجه به دریا ارتقا دهیم و تمام بنادر و حوزه های دریانوردی و شیلات و صنایع دریایی و ... را زیرمجموعه یک وزارتخانه قرار دهیم تا با وحدت رویه در این عرصه هماهنگی مناسب را ایجاد و پیگیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه