English

استاندار لرستان در همایش استانی دبیرخانه هوشمند:

باید از دولت الکترونیک به سمت دموکراسی الکترونیک برویم

استاندار لرستان در همایش استانی دبیرخانه هوشمند، گفت: هوشمندسازی ادارات اقدامی مهم در راستای رعایت حقوق شهروندی است.

باید از دولت الکترونیک به سمت دموکراسی الکترونیک برویم

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سید موسی خادمی در همایش دبیرخانه هوشمند، گفت: باید از دولت الکترونیک به سمت دموکراسی الکترونیک برویم.

استاندار لرستان، استفاده از فن‎آوری اطلاعات در کارهای دولتی اقدام مهمی در راستای رعایت حقوق شهروندی بوده و هوشمندسازی ادارات یکی از حقوق مردم است.

وی با بیان اینکه این کار منجر به کاهش فساد اداری در ادارات می‎شود، بیان داشت: هوشمند سازی از مراجعه ارباب رجوع می‎کاهد و فعالیت‎های کارمندان را ساماندهی می‎بخشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در این سیستم از ابتدا معلوم است که نامه دست چه کسی و به کجا می‎رود، تصریح کرد: امروزه در تمام دنیا این روال وجود دارد چراکه امتیازات زیادی دارد. همچنین از دیگر مزایای طرح این بوده که معلوم نمی‎شود نامه از طرف چه کسی است.

وی با بیان اینکه سعی داریم از دولت الکترونیک به سمت دموکراسی الکترونیک برویم، عنوان کرد: اصل مردم‎سالاری، نظرخواهی از مردم در تمام موارد است که باید این کار انجام گیرد و قرار است در آینده انجام شود.

دکتر خادمی خاطر نشان کرد: دولت الکترونیک جنبه‎های زیادی دارد که می‎توان به رابطه دولت با دولت، دولت با فعالان کسب و کار و دولت با مردم اشاره کرد.

کمترین کار، بهبود رابطه دولت با دولت از طریق اتوماسیون اداری است

وی افزود: حداقل کار اولیه‎ای که باید انجام شود بهبود رابطه دولت با دولت است که به صورت الکترونیکی، ساده‎ترین آن اتوماسیون اداری است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری به لحاظ سطح طبقه‎بندی پایین‌ترین و از حداقل‎های سازمان است که در آن مانده‎ایم و به طور کامل انجام نشده است، تصریح کرد: در این راستا باید خیلی کار کنیم و هنوز عقب مانده‎ایم. می‌بایست تمام سعی خود را به کار بندیم تا جایگاه استان ارتقا یابد.

همایش دبیرخانه هوشمند

سیستم تعریف شده باید به زبان مدیران باشد

خادمی، اظهار داشت: سیستم‎های تعریف شده باید به زبان مدیران باشند چراکه هم اکنون هوشمندسازی کم بوده و سوابق به خوبی پاراف نمی‎شوند. طبقه‎بندی نامه‎ها انجام نمی‎شود و تمام مکاتبات به یک جا می‎روند که ممکن است با یکدیگر همخوانی نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید نرم‎افزارهای جامعی طراحی شوند تا اثربخشی بالایی داشته باشند و قدرت آنها بهبود یابد.

بخشی از مکاتبات اداری ما هنوز کاغذی است

نماینده عالی دولت در لرستان، ادامه داد: درحال حاضر در میانه مسیر برای مکاتبات اداری از طریق اتوماسیون اداری نیاز به استفاده از کاغذ وجود دارد و باید در چند مرحله از آن پرینت گرفته شود که در عمل استفاده از کاغذ را افزایش می‎دهد.

سید موسی خادمی گفت: برای تولید هر یک برگ کاغذ A4 حدود 10 تا 12 لیتر آب نیاز است که باید برای کاهش آن روند هوشمندسازی به خوبی و کامل انجام شود. امیدواریم که بتوانیم این کار را به خوبی انجام دهیم و جایگاه استان را بهبود ببخشیم.

گفتنی است، همایش استانی دبیرخانه هوشمند، اجلاس مشترک مدیران فناوری و اطلاعات دبیرخانه‌ دستگاه‌های اجرایی استان لرستان بود که صبح امروز با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرکل دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری، در خرم‌آباد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه