English

در بیستمین مراسم صد شرکت برترIMI۱۰۰ ؛

شرکت فولادمبارکه اصفهان رتبه اول در گروه فلزات اساسی را کسب نمود

در بیــسـتـمیــــن همـایش شرکتهای برتر ایران شرکت فولاد مبارکه توانست رتبه دوازدهم در بین صد شرکت برتر و در گــروه فلــزات اساسی رتبۀ نخســت و در شـــاخـــصهـــــای ارزش افزوده و اشتغالزایی رتبۀ پنجــــم را کســــب کنـــد.

شرکت فولادمبارکه  اصفهان رتبه اول در گروه فلزات اساسی را کسب نمود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیــسـتـمیــــن همـایش شرکتهای برتر ایران، اقدامات سازمان مدیریت صنعتی در معرفی شرکتهای برتر ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه این همایش توانسته نتایج ارزشمندی ارائه کند و جایگاه مناسبی هم در اختیار داشته باشد.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه باید با ابتکار و الگوبرداری از جوامع توسعه یافته و شرکتهای پیشرو در جهان، به برنامه های مدون و اثربخش تری دست یابیم، افزود: این کار باعث میشود شرکتهای داخلی نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به روند روبه رشد بخش صنعت در سالهای گذشته افزود: حرکت ما به سمت جلو است و کشور در وضعیت مطلوبی به سر میبرد؛ با وجود این، هنوز عده ای اصرار دارند یأس و ناامیدی را در کشور رواج دهند.

رتبه اول شرکت فولادمبارکه

شریعتمداری گفت: قطار اقتصادی کشور به حرکت درآمده است و از ۱۰درصد رشد منفی صنعتی کشور در سالهای گذشته به ۵ تا ۵/۶ درصد رسیده و این یعنی قطاری که روی ریل قرارگرفته است و باید با سرعت بیشتری به سمت مقصد خود حرکت کند و این مهم نیز به همراهی اندیشمندان و صنعتگران ایرانی نیازمند است.

وی با اشاره به شرایط مثبت پسابرجام در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاریهای خارجی رشد زیادی داشته تا جایی که ۷/۹میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم صورت گرفته و از این مقدار بالغ بر ۲میلیارد دلار در بخش صنعت هدف گذاری شده است. در این راستا در حدود ۲۲۴ واحد توانسته ازطریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی جواز تأسیس دریافت کند که ۵۰ درصد از همین واحدها در پسابرجام به بهره برداری نیز رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در بخش عمرانی افزود: پیش از این تمام سرمایه گذاری عمرانی ۱۰هزار میلیارد تومان بود؛ در صورتی که در دولتهای یازدهم و دوازدهم این مقدار ۳ برابر شده و به ۳۰هزار میلیارد تومان رسیده است. در بودجۀ ۹۷ نیز افزون بر ۴۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری عمرانی، برای توسعه با مشارکت بخش خصوصی برنامه ریزی شده و این امر باعث رشد فعالیتهای عمرانی در سال ۹۷ تا میزان ۳۶۰ درصد خواهد شد.

شریعتمداری با اشاره به اقتصاد تک محصولی گفت: حضور شرکتهای برتر در امر صادرات باید قوت بگیرد. در ارزیابی شرکتهای برتر نیز باید معیار صادرات و سهم ارزشگذاری جهانی بیشتر در نظر گرفته شود. اینکه شرکتهای ایرانی تولیدات خود را در عرصۀ ملی ارائه کنند کافی نیست و باید به سمت فتح بازارهای جهانی نیز پیش بروند.

وی خاطرنشان کرد: توجه جدی به صادرات و کسب سهم بیشتر نسبت به رقبا، توجه جدیتر به توسعۀ بازارهای صادراتی و تنوع در عرضۀ محصولات صادراتی ازجمله مواردی است که شرکتهای برتر باید به آن بیشتر دقت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷درصد از صادرات کشور به صادرات صنعتی مربوط است، اظهار کرد این میزان تا ۳۵درصد نیز قابل رشد است.

وی افزایش بهره وری در صنعت را مهم خواند و افزود: در ایران با محدودیت منابع آبی مواجهیم؛ اما درنهایت استفاده از انرژی در کشور ما ارزانتر از دیگر نقاط جهان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بخش صنعت، شرکتها باید به سمت ادغام و بزرگ شدن پیش بروند تا به بهره وری بیشتری دست یابند. فقط در این صورت است که شرکتهای کوچک میتوانند با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای بزرگ و تقویت تشکلهای صادراتی فراگیر راه خود را هموارتر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی