English

حسین هاشمی تختی:

آموزش و پرورش در هرمزگان ضعیف نگه داشته شده است/لزوم توجه مسئولین دانشگاه فرهنگیان کشور به هرمزگان

نماینده مردم بندرعباس گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نیز در هرمزگان ضعیف نگه داشته شده است لازم است مسئولین دانشگاه فرهنگیان کشور توجه ویژه‌ای به هرمزگان داشته باشند.

آموزش و پرورش در هرمزگان ضعیف نگه داشته شده است/لزوم توجه مسئولین دانشگاه فرهنگیان کشور به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی  در هفدهمین اجلاس سراسری مدیران استانی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در هرمزگان ضعیف نگهداشته شده است، اظهار کرد: به شخصه عمیقا بر این مسأله باور دارم که فرهنگیان و معلمان جامعه نقش بسیار مهمی در آینده این کشور بر عهده دارند و ما در سطحی فراتر می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها اهمیت معلمان و نقش جامعه فرهنگیان کشورمان تأکید داشته‌اند.

وجود تنگناهای آموزشی در هرمزگان

وی افزود: ما در استان هرمزگان در زمینه آموزش و پرورش با تنگناهایی مواجهیم و برغم جایگاه استراتژیک اقتصادی و ژئوپلتیک آن، در سرانه‌‌های آموزشی از متوسط کشور عقب هستیم.

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که نقش اقتصادی هرمزگان در توسعه ملی به اندازه‌ای است که به تعبیر وزیر کشور می‌تواند 5 یا 6 استان کشور را اداره کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از استعدادها و ظرفیت‌های هرمزگان در عرصه‌های مختلف هنوز به فعلیت نرسیده است و اگر واقعا به هرمزگان به معنای واقعی آن توجه شود، قادر است کل ایران را تحرک و پویایی برساند.

مدرسه (3)

بار توسعه کشور بر دوش هرمزگان

 حسین هاشمی تختی ادامه داد: هرمزگان بار توسعه کشور را بر دوش می‌کشد اما در عرصه‌های مختلف، شاخص‌های آن کم دیده شده است.

وی با بیان این که و ما از مسئولین دانشگاه فرهنگیان انتظار داریم که سهم هرمزگان را در جذب و تربیت نیرو بیشتر ببینند و از سوی دیگر شرایطی را فراهم کنند که نیروهایی جذب بدنه آموزش و پرورش شوند که از درون این استان باشند و یا در این استان ماندگار باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نیاز است تا در هرمزگان مشکلات با راه‌حل‌های بومی دیده و رفع شود و ضروری است تا دانشگاه فرهنگیان به نیازهای آموزشی استان هرمزگان نگاه ویژه و ملی داشته باشند و بدانید که ما از کل کشور در این استان از اقوام مختلف داریم و اگر به رشد شاخص‌های مختلف آموزشی و پرورشی این استان توجه شود، تأثیر آن در ابعاد ملی قابل مشاهده است.

هاشمی تختی گفت: ما نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز آمادگی داریم تا هر کمکی برای رشد و پیشرفت دانشگاه فرهنگیان لازم باشد را نیز پیگیری کنیم تا دستاوردهای آن متوجه استان هرمزگان نیز باشد.

وی توجه به معیشت معلمان را نیز یکی از مهم‌ترین ضروریات کاری دولت و مجلس برشمرد و عنوان داشت: در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده و ما این مهم را ادامه خواهیم داد تا معلمان به عنوان مهم‌ترین قشر این جامعه، دیگر نگران معیشت خود نباشند و بتوانند بر کار خود متمرکز شوند.

نماینده مردم بندرعباس گفت: شایسته است تا با توجه به نیازهای علمی و پائین بودن شاخص‌های آموزشی و پرورشی هرمزگان، مسئولان دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه