English

آیت الله مکارم شیرازی:

کسانی می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند

آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب گفت: امروز آن‌هایی که می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند.

کسانی می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی پر رنگ شدن مراسم‌های مذهبی بوده است.

وی به برخی اثرات مراسم مربوط به اهل بیت(ع) و عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: اینها پایه‌های مذهب اهل بیت و شیعه را محکم می‌کنند، موجب  گسترش نام شیعه می‌شوند و توجه غیر مسلمانان به اسلام را جذب می‌نمایند و علاوه بر آن در ایجاد وحدت مؤثر هستند.

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) پر از درس‌هایی است که موجب پرورش عقاید و برنامه‌های اخلاقی می‌شود، ابراز کرد: اثر مهم اینگونه مراسم‌ها این است که همانطور که انقلاب آنها را پررنگ کرد آنها نیز پایه‌های انقلاب را محکم‌تر می‌کنند که به همین خاطر است ضد انقلاب‌ها اصرار در کمرنگ شدن مراسم‌های دینی و  مذهبی را دارند.

حضرت فاطمه(س) بسیار ساده زیست بودند

وی در ادامه به بیان برخی فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: این بانوی بزرگ بسیار ساده زیست بودند و ما نیز باید اینگونه باشیم و از زندگی این بزرگان درس بگیریم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در زندگی‌های مجلل و اشرافی به خط قرمزها توجه نمی‌شود و مسائلی چون رشوه و رانت به وجود می‌آید، تصریح کرد: امروز افرادی زندگی‌های مجللی دارند که اینگونه زندگی‌ها را نمی‌توان بدون شکستن خط قرمزها اداره کرد.

وی با بیان اینکه حجاب نیز از مسائل مورد توجه و تأکید حضرت زهرا(س) بوده است، مطرح کرد: امروز آن‌هایی که می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند.

هرکسی که هر قانونی را زیر پا بگذارد باید نهی از منکر شود

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام اجبار ندارد اما اگر حجاب واجب شد و کسی آن را بشکند بحث نهی از منکر به میان می‌آید، گفت: هرکسی که هر قانونی را زیر پا بگذارد باید نهی از منکر شود حال آن که  یک مرحله از نهی از منکر توسط مردم و با زبان خوش انجام می‌شود و مراحل بالاتر توسط حکومت صورت می‌گیرد؛ وقتی دختری حجاب برمی‌دارد می‌خواهد به نظام دهن کجی کند برخورد با او نهی از منکر است.

 اگر حجاب برداشته شود منشأ مفاسد عظیمی در جامعه خواهد شد

وی با بیان اینکه مسئله حجاب در تمام مذاهب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: اگر حجاب برداشته شود منشأ مفاسد عظیمی در جامعه خواهد شد همانگونه که برخی کشورهای اسلامی آن را آزاد کردند و با مشکلات و مفاسدی دست به گریبانند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: امروز مسئله حجاب از صورت یک حکم فردی اسلام بیرون آمده و به نظام جمهوری اسلامی گره خورده است و لذا دشمن معتقد است اگر آن را متزلزل کند ۵۰ درصد نظام را ضعیف می‌شود که در این راستا توطئه‌ها و کمپین‌هایی را به راه می‌اندازد.

باید فضای مجازی سالم ایجاد شود

وی با بیان اینکه امروز پایه‌های اخلاقی در فضای مجازی در حال متزلزل شدن است، گفت: بیش از همه جوانان در معرض خطر هستند و همه ما در قبال جوانان مسئول هستیم.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: باید به مسئولانی که می‌گویند عده‌ای دارند از فضای مجازی نان می‌خورند، گفت: این شغل به قیمت آلوده شدن جوانان ما است و باید فضای مجازی سالم را ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه