English

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی:

ورود این تشکل‌های مردمی راه گشا است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان اوقاف می‌تواند از ظرفیت تشکل‌های مردمی بهره ببرد و فعالیت‌های خوبی مانند وقف علم و فناوری، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و هر فعالیت مثبت دیگری را بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

ورود این تشکل‌های مردمی راه گشا است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،سیدجواد حسینی در جریان بازدید از  اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در محل این اداره کل با بیان اینکه قیاس سایر سازمان‌ها و نهادها با اوقاف، قیاس درستی نیست، گفت: تجربه ما در سایر حوزه‌ها نشان از آن دارد که ورود این تشکل‌های مردمی می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها راهگشا و اثربخش باشد.

وی با اشاره به نیاز سنجی مجموعه ای به نام «ضامن» در سازمان های مختلف و معرفی نیازها به دادگستری در زمینه انجام مجازات‌های جایگزین زندان، گفت: به عنوان مثال هنگامی که قرار است یک مهندس طراح به زندان برود این مجموعه قضات را از نیاز یک سازمان به مهندس طراح آگاه می‌سازد و این قاضی می‌تواند به جای حکم زندان فرد مورد نظر را به انجام کار رایگان در مجموعه مذکور محکوم کند. کاری که هم از زیان‌های زندان کم می‌کند و هم مشکل بخشی از جامعه را مرتفع می‌سازد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان اوقاف نیز می‌تواند از ظرفیت تشکل‌های مردمی بهره ببرد و فعالیت‌های خوبی مانند وقف علم و فناوری، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و هر فعالیت مثبت دیگری را بیش از پیش توسعه و گسترش دهد.

وی افزود: وقف در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و دیگر موارد از موضوعات مورد نیاز امروز جامعه می تواند موثر باشد که ورود اداره اوقاف و امور خیریه به این عرصه ها جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: هزار و 400 نفر از جوانان در بنیاد نخبگان خراسان رضوی ثبت نام کرده اند اما به دلایل مختلف قدرت خطرکردن ندارند، وقف در این موارد و حمایت از آنان، می تواند بخش عمده ای از جوانان نخبه را وارد عرصه تولید و رونق اقتصاد کند.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت بخش‌نامه میز خدمت را به همه ادارات ابلاغ کرده است و اداره اوقاف در زمینه اجرای این میز پیشرو بوده است امیدواریم که در زمینه اجرای میز خدمت الکترونیک نیز این پیشروی وجود داشته باشد.

وی گفت: سازمان‌ها و نهادها بر سه گروه هستند سازمان‌های غاری شکل که در آنها فقط مدیرکل از زوایای سازمان به خوبی اطلاع دارد؛ گونه دیگر سازمان‌ها، سازمان‌های کلبه‌ای شکل هستند که در آنها فقط مدیرکل و معاونین در جریان کامل قضایای سازمان قرار دارند و گونه سوم سازمان‌ها، سازمان‌های شیشه‌ای هستند که همه افراد از همه اضلاع سازمان مطلع‌اند و در جریان امور قرار دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مصادیق عدالت، عدالت در اطلاع‌رسانی است زیرا اطلاع‌رسانی فرصت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند خوشحالیم که اوقاف در مجموعه سازمان‌های شیشه‌ای قرار دارد.

حسینی بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های ما مردم ما چهار ویژگی متدین بودن، انقلابی‌بودن، خانواده دوستی و وطن‌دوستی را به صورت جدی در خود احساس می‌کنند. که این موضوع اهمیت کار ما مسئولان را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه ورود سالانه بیش از 28 میلیون زائر به مشهد و حضور 19 میلیون نفر در بقاع متبرکه استان، نشانگر روحیه مذهبی مردم ایران است، افزود: هویت ملی، انقلابی و توجه به خانواده هم از دیگر ویژگی های این مردم است.
سید جواد حسینی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: استکبار جهانی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است و ما متوجه شدیم که باید کارآمدی تشکیلات اداری را بالا ببریم تا مردم احساس رضایت بیشتری داشته باشند. انتخابی که باید از روش‌های مختلف جلوگیری شود.

حسینی گفت: در برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی سالانه باید به 6 درصد برسد، که 35 درصد از این رشد باید از طریق افزایش بهره‌وری انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه