English

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی خوزستان:

لزوم آموزش حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از دوره دبستان

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: آموزش حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ابتدا باید از مهدکودک ها ، دبستان ها و خانواده ها شروع شود.

لزوم آموزش حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از دوره دبستان

احمد رئیس زاده در حاشیه همایش شیوه های نوین حفاظت محیط زیست  در اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان با اشاره به اینکه این کتاب در مقطع دبیرستان تدریس می شود، اظهار کرد: آموزش حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ابتدا باید از مهدکودک ها ، دبستان ها و خانواده ها شروع شود زیرا در صورت عدم توجه به این موضوع شرایط زیستن و نفس کشیدن را نه تنها برای انسان ها ، بلکه برای سایر موجودات زنده نیز سخت خواهد کرد.

وی افزود: این همایش برای اولین بار در کشور انجام شده و وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به مسائل محیط زیست و حفظ منابع طبیعی داشته است.

طراحی کتاب درسی  "انسان و محیط زیست" در پایه یازدهم

انسان و محیط زیست

وی در ادامه گفت: در زمینه حفظ محیط زیست و به همت تعدادی از مؤلفین، کتابی را تحت عنوان "انسان و محیط زیست" طراحی کرده و قرار بر این بوده تا در سال آینده در پایه یازدهم یا همان دوم متوسطه تدریس شود.

قائم مقام منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه پیش از برگزاری این همایش، این کتاب جهت بررسی در اختیار اندیشمندان، محققین و کارشناسان مربوطه قرار گرفته است، عنوان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان کارگروهی را در جهت بررسی این کتاب ، رفع نواقص و ارائه پیشنهادات مورد نیاز تشکیل داده زیرا حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان ۶ میلیون و ۴۰۰هزار هکتار مساحت دارد، بیان کرد: در خوزستان یک میلیون هکتار جنگل های طبیعی و بذرپاش و بیش دو و نیم میلیون هکتار مرتع وجد داشته و حدود یک میلیون و ۲۷۵هزار هکتار مساحت بیابان های استان هستند.

رئیس زاده در ادامه با ابراز تأسف از وضعیت بوجود آمده در خوزستان، یادآور شد: خوزستان استانی سرسبز و آباد بوده اما در حال حاضر به کانون های ریزگرد تبدیل شده که بخشی از آن بر اثر خشکسالی و عوامل طبیعی بوده و بخش مهمتر توسط عوامل انسانی ایجاد شده که در این زمینه باید تدریس چگونگی استفاده و مراقبت از منابع طبیعی به دانش آموزان و نسل های آینده آموزش داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق از جمله موضوعاتی است که باید در این کتاب آموزش داده شود و در صورتی که در جنگل ها و مراتع دچار آتش سوزی می شوند دانش آموزان و معلمان ما باید نحوه اطفاء حریق را آموزش ببینند و در کمترین زمان ممکن باعث مهار آن شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه