English

۵ هزار زلزله‌زده کرمانشاه نیازمند مداخله فوری روانشناسی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: طی برنامه مدون و کارشناسی شده بهزیستی استان مبنی بر طرح غربالگری روانشناسی بیش 75 هزار زلزله‌زده کرمانشاه شامل این طرح شدند که از این تعداد حدود 5 هزار نفر نیازمند مداخله فوری روانشناسی هستند.

5 هزار زلزله‌زده کرمانشاه نیازمند مداخله فوری روانشناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، امید قادری از غربالگری روانشناسی ۷۵ هزار و ۳۴۲ نفر از مردم زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: طرح غربال‌گری‌ مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از همان روزهای ابتدایی حادثه با حضور کارشناسان و روانشناسان بومی استان در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شروع و همچنان با حضور نیرو‌های متخصص بهزیستی در منطقه ادامه دارد.

وی طرح محب را پیشگام در امر غربالگری روانشناسی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد و افزود: بومی و بودن و همچنین آشنایی با اعتقادات و روحیات افراد آسیب در زلزله شدید کرمانشاه و از طرفی تخصص روانشناسانِ لازم در غربال‌گری افراد، رویکرد مهم سامان بهزیستی کرمانشاه در آسیب‌شناسی روحی زلزله‌زدگان بوده که در قالب طرح محب انجام می‌گیرد و این طرح تا خردادماه سال آینده با طی کلیه فرآیندهای درمانی ادامه دارد.

به گفته قادری، از تعداد افراد غربال‌گری شده در مناطق زلزله‌زده استان قریب به ۵ هزار نفر نیازمند مداخله فوری روانشناسی بودند که موارد حاد از طریق تیم‌های روانشناسی برای پیگیری و مداخلات بیشتر به اورژانس اجتماعی ارجاع می‌شوند و درنهایت مورد حمایت‌های تخصصی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه اضافه کرد: غربال‌گری‌های روانشناسی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در سه سطح انجام می‌گیرد که ابتدا از فرد موردنظر چندین سؤال تخصصی پرسیده می‌شود، سپس مصاحبه‌های لازم انجام و در انتها در صورت لزوم به دیگر مراکز ارجاع داده خواهد شد و روند کامل درمانی از سوی بهزیستی استان انجام می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی