English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

رفع محرومیت‌ها مردم را با انقلاب پیوند می‌دهد

نماینده ولی فقیه در گیلان ایجاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستاها را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: تلاش برای رفع محرومیت‌ها مردم را با انقلاب پیوند می‌دهد.

رفع محرومیت‌ها مردم را با انقلاب پیوند می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان با تسلیت ایام ویژه شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی به محرومیت‌های ایجاد شده از طرف دشمنان در کشور توجه شده است.

وی، فعالیت‌های عمرانی برای مردم را حیاتی عنوان کرد و افزود: رسیدگی به امور بهداشت و درمان، آب، برق، راه و ... حائز اهمیت است.

امام جمعه رشت با تأکید بر برآورده کردن احتیاج عمومی مردم در روستاها، بیان کرد: رسیدگی به مشکلات روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

آیت‌الله قربانی ادامه داد: در گذشته 70 درصد از جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند و 30 درصد در شهرها زندگی می‌کردند اما اکنون این آمار تغییر کرده و 70 درصد از مردم شهرنشین هستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رفع محرومیت‌ها جامعه را با انقلاب پیوند می‌دهد، تصریح کرد: اگر پیشرفت و آبادانی در جامعه عملی شود مردم از شهرها به روستاها بر می‌گردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ایجاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی به منظور رفع محرومیت در روستاها را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و متذکر شد: مقام معظم رهبری دردآشنای کشور هستند و طرح و برنامه‌های ارائه شده توسط ایشان کشور را به تعالی می‌رساند.

آیت‌الله قربانی، اجرای طرح‌های عمرانی توسط برادران سپاه، بسیج و جهادگران را سبب ایجاد آرامش در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای شغل دولتی و پشت میزنشینی نیست.

وی بر ترویج فرهنگ قناعت‌ورزی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: مردم انقلاب، نظام و اسلام را دوست دارند و مسؤولان باید در راستای ارتقای معیشت آحاد جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عمران و آبادانی در جامعه از فعالیت‌های اصلی محسوب می‌شود، اظهار کرد: طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده از طرف مقام معظم رهبری زمینه نگه‌داری انقلاب را فراهم می‌کند.

آیت‌الله قربانی، انجام فعالیت‌های عمرانی را سبب دلبستگی بیشتر مردم نسبت به انقلاب دانست و بیان کرد: اکنون زمان عمل برای ارتقای وضعیت زندگی مردم است.

 

صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور

ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور در روستاهای گیلان

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور به ماموریت سپاه در راستای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های عمرانی در سه روستای درفک در رودبار، حویق در تالش و سمام در لاهیجان توسط سپاه قدس گیلان در حال انجام است.

علی توشه از اجرای طرح کرامت در سه محله معلولین رشت، رودبنه لاهیجان و گسکرمحله لنگرود در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی در این مناطق خبر داد و افزود: تا پایان سال آینده طرح مذکور به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح اعتلای خدمات‌رسانی با استفاده از گروه‌های جهادی از ماموریت‌های سپاه قدس گیلان است، تصریح کرد: 22 قشر بسیج تخصصی تحت امر سپاه استان در راستای اجرای طرح مذکور فعالیت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور در روستاهای این استان خبر داد و بیان کرد: صندوق‌های مذکور با 10 هدف به‌ویژه در زمینه برطرف کردن مسائل معیشتی و درمانی مردم ایجاد می‌شود.

توشه با اشاره به اتمام احداث یک‌هزار مسکن مددجویان کمیته امداد توسط سپاه قدس گیلان در استان، متذکر شد: حدود 2 هزار واحد مسکن مددجویان توسط سپاه قدس گیلان در حال احداث است.

وی، اجرای طرح همگام با کشاورز را از دیگر طرح‌های اجرایی در روستاهای گیلان عنوان کرد و یادآور شد: 300 نفر مهندس کشاورزی در 300 روستای گیلان در راستای آموزش ارتقای تولید برنج و کاهش ضایعات این محصول فعالیت می‌کنند.

 

اجرای طرح‌های زیربنایی روستایی

اجرای طرح‌های زیربنایی در دهستان‌های درفک، حویق و سمام

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور اظهار کرد: قرارگاه مذکور در راستای عاری‌سازی فقر و آسیب‌های اجتماعی به صورت الگویی در سه روستای استان فعالیت می‌کند.

محمد آقاجانزاده، اجرای طرح‌های زیربنایی را از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قدس گیلان در دهستان‌های درفک در رودبار، حویق در تالش و رودبنه در لاهیجان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 56 روستای گیلان با جمعیت 26 هزار نفر اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه