English

مرثیه‌ای بر مصیبت!

مصیبت پشت مصیبت، مرثیه از پس مرثیه!

مرثیه‌ای بر مصیبت!

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، هنوز رخت عزای سانچی بر تن است و پیکرهایی چند از آب‌های دور به خاک میهن نرسیده که می‌خوانی و می‌بینی کودکانی دلبند در نزدیکی صدها فضای سرپوشیده عمومی و در دسترس کرمانشاهان! که می تواند جان‌پناهشان باشد از سوز سرما  و نه بی‌مسئولیتی! جان باخته‌اند و البته می‌دانی که زمستان مقصر است!

هنوز در سوگ آن مرگ‌ها نشسته‌ای، سقوط هواپیمایی با چندده هموطن، بر دامنه  کوه برخورد کرده و ناپدید می‌شود! و این بار نیز دنا می‌تواند این تقصیر را بر گردن بگیرد و مه صبح‌گاهی!

قطاری با قطار دیگر در حوالی ایستگاه هفت خوان برخورد می‌کند و ده‌ها سوگ! پلاسکو با بخشی از خاطرات اهالی تهران فرو می ریزد و ده‌ها سوگ! معدن زغال سنگ یورت منفجر می‌شود و باز هم ده‌ها سوگ!

یک اتوبوس در محور گدوک واژگون می شود و اتوبوسی دیگر و اتوبوسی دیگر! مرگ‌های پیاپی جمعی و فردی! سوانح پرشمار جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی!
سقوط هواپیما

و زمین‌لرزه  هم فراموش  نمی‌کند که سهم خود از این را عزا بردارد و سهمگین می‌آید برای بردن هزاران تن!... رودبار، قاینات، بم، ورزقان، کرمانشاهان! و خود نیز یاری‌اش می‌رسانیم به وجدان‌های سُست مان در ساخت خانه‌هایی بی‌بنیاد!   

سیل نیز هرازگاهی می‌برتمان! و خشکسالی که در کار مرگی است تدریجی! 

ریزگردها، آلودگی هوا و... بر این خوان مرگ نشسته و سهم خود را می‌برند از این سفره‌ پهن و هماره! و نشسته ایم به نظاره!

انگار در مرگ خودکفا شده‌ایم....
علی روانخواه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه