English

نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس برگزار شد

نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس برگزار شد.

نخستین همایش ملی زیست فناوری دریا در بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، دبیر اجرایی  هدف از برگزاری همایش ملی زیست فناوری دریا را فراهم کردن زمینه‌های مناسب برای فارغ تحصیلان و فعالان عرصه زیست محیطی دریا عنوان کرد.

تولید محصول و ایجاد اشتغال، چالش‌ها و ظرفیت‌ها در زیست فناوری دریا، ظرفیت‌های زیستی دریا و آینده حیات بشری و پاکسازی پساب ورودی به خلیج فارس از مهم‌ترین محور‌های این همایش دوروزه است.

مرتضی یوسفی زاده افزود: فارغ تحصیلان و فعالان این رشته می‌توانند از طریق شرکت‌های دانش بنیان کار آفرینی و تولید محصول کنند.

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این همایش گفت: به زودی کارگروه زیست فناوری دریایی هرمزگان با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های دریایی استان در این ستاد تشکیل می‌شود.

رحیم سروری افزود: هرمزگان با بازگرداندن ظرفیت‌های اموزشی دریایی و اضافه کردن تحصیلات تکمیلی زیست فناوری دریا و کاربردی کردن این رشته گامی مهم در محیط زیست دریایی است.

وی گفت: تقویت ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای تولید ثروت از فناوری زیست دریایی در دستور کار قرار دارد.

1 خلیج فارس

پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران زیست فناوری

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری برای حمایت از سرمایه گذاری، اشتغال و تولید محصول در ستاد زیست فناوری تسهیلات پرداخت می‌کند.

سروری افزود: این تسهیلات به صورت شناور و پس از کارشناسی پرداخت می‌شود.

علی اکبر رضایی معاون امور زیستی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهور هم در این همایش گفت: دانشمندانی که در حوزه محیط زیست دریایی ایده و طرح‌هایی دارند به صندوق‌های توسعه تکنولوژی ایران و حمایت از توسعه فناوری نخبگان برای در یافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه