English

امام جمعه سوق:

وضعیت نامناسب جاده سوق تبدیل به معضلی شده است

امام جمعه سوق گفت: وضعیت نامناسب جاده سوق تبدیل به معضلی برای ساکنانش شده است.

وضعیت نامناسب جاده سوق تبدیل به معضلی شده است

به گزارش خبرگزاری موج از دهدشت، بخش سوق با ۱۲ هزار نفر جمعیت، ۲ دهستان و ۴۹ روستا در فاصله ۱۲ کیلومتری از شهر دهدشت واقع شده است. اگر چه رسانه‌های  استانی پیش‌تر و طی این سال‌ها مشکلات این جاده و بی مسوولیتی برخی مسوولین را  بارها و بارها گوشزد کرده بودند، لازم دانستم بار دیگر باز گو کننده  صدای حق طلبی مردم شریف سوق و سوز ناله‌های مادران داغدار این دیار باشیم، البته  اگر گوشی با ما باشد.

پروژه تعریض و بهسازی جاده سوق به دهدشت که از سال ۸۵ آغاز شده است با گذشت ۱۰ سال از آن هنوز به اتمام نرسیده است.

جاده سوق که به علت وقوع تصادفات و خسارات جانی ناشی از حوادث به جاده خون شهرت یافته، تنها ۹ کیلومتر مسافت دارد و بخش سوق و شهرستان لنده را به دهدشت وصل می‌کند.

مسوولان نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت نباشند

یکی از ساکنان سوق به خبرنگار موج گفت: در طول این مدت با روی کار آمدن دولت‌های مختلف، همواره یکی از دغدغه ای اصلی مردم  تکمیل جاده دهدشت-سوق  بوده که در طول این مدت جان شیرین  بیش از ۳۰ نفر از همشهریان را  گرفت،  صدها مصدوم و میلیون‌ها تومان خسارت وارده کرده است، بی تفاوتی مسولان تا کی؟

این ما هستیم  که در تمام ایام، بارها  شاهد به خاک و خون کشیده شدن جوانانمان جلوی چشمان خود هستیم، چرا مسوولان ککشان نمی‌گزد؟

مگر ده کیلومتر جاده‌ی ساده چه دارد که سیزده سال قتلگاه مردم بی فریادرس سوق شده است؟

امام جمعه سوق در این باره و خطاب به مسوولان، اظهار کرد: وضعیت نامناسب جاده سوق تبدیل به معضلی برای ساکنانش شده است و عمده گلایه‌ها حول این موضوع است به گونه ای که بعد ازهر خطبه نماز جمعه نزد من می‌آیند و خواستار اجازه برای اعتراض و تجمع جلوی فرمانداری هستند!

جاده سو.ق 3

حجت الاسلام مهدی کیانی اصل با بیان اینکه تا امروز نیز به احترام دهه مبارک فجر توانستم مردم را آرام کنم، تصریح کرد: اگر تدبیری برای رفع نگرانی و درخواست به حق مردم نشود بدون شک این نگرانی سر از خیابان‌ها در می‌آورد و اغتشاشات دیگری رقم خواهد خورد؟

وی  ادامه داد: در ایام مبارک دهه فجر که برای بار گویی خدمات و دستاوردهای ارزنده نظام جمهوری اسلامی و انقلاب به مدارس می‌رفتم، پس از ذکر دستاوردهای نظام، نوجوانان و جوانان نسل جدید انقلاب می‌گفتند، این انقلاب ۱۲ سال است که ۱۰ کیلوکتر جاده سوق را آسفالت نکرد؟! من نیز پاسخی برای جواب سوالشان نداشته‌ام؟ از نماینده کهگیلویه می‌خواهم  جاده سوق را که اصلی‌ترین دغدغه مردم است  با پیگیری‌های خود تکمیل و به اتمام برساند.

توروج رزمجو بخشدار سوق در این باره به خبرنگار موج، گفت: حدود ۲٫۵ کیلومتر ار این جاده آسفالت شده است. و در فاز دوم نیز هنوز بیش از ۵۰ درصد خاکبرداری مانده است.

رزمجو بیان کرد: بیش از ۹ سال از عملیات ساخت جاده ۱۰ کیلومتری سوق به دهدشت می‌گذرد ولی به دلیل کمبود اعتبار تاکنون تکمیل نشده است.

پروژه سوق را مطمئن باشید تکمیل خواهیم کرد

نماینده کهگیلویه بزرگ نیز به موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: جاده سوق از جمله پروژه‌هایی است که من و فرماندار و استاندار و آقای فیلی همه در تلاشیم تا هر چه سریع تر تکمیل شود.

عدل هاشمی پور عنوان کرد: منابع دولت بسیار محدود است ولی  این به معنای این نیست که کار را نجام ندهیم. پروژه سوق را مطمئن باشید تکمیل خواهیم کرد، مصالح را بررسی کرده‌ام.

جاده سوق

وی افزود: کشور با مشکل قیر مواجه است که به علت مشکل بین  وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت بود که در لایحه جدید بودجه این مشکل به زودی حل خواهد شد.

بنا براین گزارش، داشتن جاده ای  استاندارد یکی از معیارهای توسعه محسوب و به عنوان یک حق برای شهروندان  تلقی می‌شود. جان و مال مردم  ارزشمند و با کرامت است، امید می‌رود مسوولان استانی و شهرستان به ویژه نماینده کهگیلویه بزرگ به جد پیگیر مطالبه به حق  مردم شریف سوق باشند تا شاید روزی کابوس جاده خون سوق به پایان برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه