English

بهره برداری دستگاه پیشرفته اندوسونوگرافی برای نخستین بار در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان

مدیریت شعب استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در بیمارستان دولتی آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان دستگاه پیشرفته اندوسونوگرافی با همت بانک رفاه کارگران مدیریت شعب استان اصفهان بهره برداری شد.

بهره برداری دستگاه پیشرفته اندوسونوگرافی برای نخستین بار در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان

به گزارش خبرنگار موج از اصفهان، حمید رضا صفائیان اظهار داشت: بانک رفاه کارگران مدیریت شعب استان اصفهان در راستای وظایف اجتماعی خود دستگاه اندوسونوگرافی را به بیمارستان دولتی آموزشی الزهرا(س) اهدا کرد.

دستگاه اندوسونوگرافی با هزینه ای بالغ بریک میلیارد تومان در درمانگاه گوارش مرکزآموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان نصب و بهره برداری شد.

دستگاه اندوسونوگرافی 2

دستگاه اندوسونوگرافی برای تشخیص ودرمان ضایعات دستگاه گوارش برای مرحله بندی سرطان های مری، معده، اثنی عشر،پانکراس، مجاری صفراوی و رکتوم استفاده می شود.

دستگاه اندوسونوگرافی با عمق بیشتردر بدن توده های سرطانی و حجم آنها را تشخیص داده و از انجام عمل های اضافه دربدن جلوگیری می کند.

دستگاه اندوسونوگرافی در تشخیص زودرس بیماری ها، نقش مهمی دارد که کاربرد تشخیصی آن در سراسر کشور استفادهمی شود، اما کاربرد درمانی و مداخله گرایانه آن باید به غیر از تهران به دیگر شهرها نیزگسترش یابد.

این دستگاه در حقیقت اندوسونوگرافی تمام ارگان های نزدیک به معده مانند اثنی عشر، مری، پانکراس لوزالمعده(، مجاری صفراوی و قسمت تحتانی رکتوم )راست روده را می تواند اسکن و بررسی کند و چون در این دستگاه از امواج مگاهرتز بالایی استفاده می کنیم، بنابراین ضایعات خیلی جزیی و کوچک که قبلا ممکن بود بوسیله سی تی اسکن یا سونوگرافی معمولی قابل کشف نباشد این دستگاه به راحتی می تواند، پیدا کند.

از طریق این دستگاه می توان تومورهاو سنگ های مجاری صفراوی راکه قبلا با دستگاه های معمولی قابل تشخیص نبودپیدا کرد.

بیمارستان الزهرا (س) در کلانشهراصفهان بعنوان بزرگترین و جامع ترین بیمارستان استان اصفهان دارای حدود یک هزار تخت است.

دستگاه اندوسونوگرافی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در درمانگاه گوارش مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)اصفهان نصب و بهره برداری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی