English

رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان:

صنعت نساجی عامل ارتزاق یک میلیون اصفهانی است

رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: همه فعالان اقتصادی اصفهان با صنعت نساجی ارتباط دارند و به نوعی یک میلیون اصفهانی از صنعت نساجی ارتزاق می کنند.

صنعت نساجی عامل ارتزاق یک میلیون اصفهانی است

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حبیب‌الله شاه‌کرمی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت نساجی و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه وقتی صنعت نساجی اصفهان فعال باشد، همه صنعت اصفهان رونق خواهد داشت، تاکید کرد: همه فعالان اقتصادی اصفهان با صنعت نساجی ارتباط دارند و به نوعی یک میلیون اصفهانی از صنعت نساجی ارتزاق می کنند.

وی با اشاره به اینکه 57 هزار اشتغال رسمی مستقیم در صنعت نساجی اصفهان ایجاد شده است، افزود: مجموعه سرمایه‌گذاری صنعت نساجی نسبت به کل سرمایه گذاری صنعتی در اصفهان، 27 درصد است و 25 درصد اشتغال اصفهان نیز به بخش نساجی مربوط می‌شود.

شاه کرمی  افزود:در اصفهان 9100 واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که 2200 واحد در زمینه نساجی فعالیت می کنند.

صنعت نساجی می‌تواند بیکاری اصفهان را صفر کند

رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بیکاری در اصفهان 5/2 درصد بیشتر از سایر استانها است، گفت: صنعت نساجی می تواند این خلا را جبران کند و بیکاری اصفهان را به صفر برساند.

نشست هم اندیشی صنعت نساجی

وی با بیان اینکه استان اصفهان تاثیرگذارترین استان در صنعت نساجی است، ادامه داد: با وجود فعالیت‌های شاخص اصفهان در صنعت نساجی، گاهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیماتی در ارتباط با این صنعت گرفته می شود که اصفهان را درگیر نمی‌کند.

شاه‌کرمی نخستین معضل صنعت نساجی اصفهان را قاچاق دانست و افزود: سالانه 250 هزار تن کالای قاچاق نساجی وارد کشور می شود؛ اگر جلوی قاچاق کالا در صنعت نساجی گرفته نشود، این صنعت به بدترین شکل ممکن نابود می شود.

 رئیس انجمن کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان فرار سرمایه‌گذاران را نیز یکی دیگر از معضلات اصفهان عنوان کرد و یادآور شد: فعالان صنعت نساجی وقتی با سخت‌گیری ادارات روبرو می شوند، تصمیم می گیرند در جای دیگری سرمایه گذاری کنند و سرمایه خود را به استانهای همجوار می برند.

تلاش برای رفع مشکلات نساجی توسط نخبگان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: شرکت نمایشگاه‌ها توانسته تمامی نخبگان و دست‌اندرکاران بخش نساجی را گرد هم جمع کند تا بتوانند مشکلات و مسائل را مطرح کنند و این مشکلات به یاری خدا و همت مسئولان برطرف شوند.

علی یارمحمدیان افزود: اگر مشکلات در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در اصفهان و ایران وجود دارد، همه ما مسئول هستیم و باید برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه درد فعالان صنعت نساجی، درد همه جامعه است، ادامه داد: تلاش می کنیم رسالت اجتماعی خود را انجام دهیم تا گامی برای رفع مشکلات برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی