English

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد:

دانشجویان به مثابه نخبه سیاسی در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان به مثابه نخبه سیاسی در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند.

دانشجویان به مثابه نخبه سیاسی در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، دومین دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه، دانشگاه‌های استان عصر امروز با حضور جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان و شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد و با شرکت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان شروع شد.

شهرام مهدوی مطلق در شروع این برنامه ضمن خوش آمد گویی به دانشجویان حاضر در این دوره، چهل سالگی انقلاب اسلامی و حماسه پرشور ۲۲ بهمن را به دانشجویان استان تبریک گفت و پیشاپیش ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) را تسلیت عرض کرد.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دشمنان این انقلاب از غرب تا شرق گرفته تا منافقین و خوارج انقلاب دست به دست هم داده بودند تا این مردم چهل سالگی انقلاب اسلامی را نبینند، من جمله همین پیوند عبری عربی که در منطقه تشکیل شده و جریان تکفیری را به وجود آورده‌اند، درصدد بودند تا ۲۲ بهمن امسال را به دغدغه‌ای خاص برای جمهوری اسلامی تبدیل کنند، اما به حول و قوه‌ی الهی و با پشتیبانی ملت از رهبری و نظام جمهوری اسلامی ۲۲ بهمن تماشایی را شاهد بودیم.

وی افزود: در ایام صدور فتوا و فرمان حضرت امام برای اعدام سلمان رشدی (کافر نویسنده کتاب آیات شیطانی) هستیم؛ استحضار دارید که فرمان امام با جمله "انا الله و انا علیه راجعون" صادر شد و نشان از عمق این مصیبت در جهان اسلام و در انقلاب اسلامی است، و سوگمندانه باید بگوییم این فتوا و فرمان حضرت امام امروزه به عنوان یک واجب فراموش شده خصوصاً در نسل ما و نسل جوان است و از اهداف این دوره خصوصاً برای شما دانشجوها که موذنین جامعه هستید این است که این فراموش شده‌ها را دوباره زنده کنیم و نگذاریم به دست فراموشی سپرده شود.

نخبه پروری دانشجویان

مهدوی مطلق در ادامه با ذکر نقل قولی از "معمار کبیر انقلاب اسلامی" در تبین صدور فتوای تاریخی خود افزود: حضرت امام بیم این را داشتند که در آینده کسانی بگویند که صدور فتوا بر علیه یک نویسنده کتاب بر خلاف مبانی و عرف دیپلماسی بین الملل است که متاسفانه امروزه ما از این موارد می‌بینیم و می‌شنویم، و وظیفه شما دانشجویان است که این واجب‌های فراموش شده را دوباره زنده و مطالبه کنید.

مسئول بسیجی دانشجویی استان ابراز داشت: از اهداف این دوره‌ها نهادینه کردن جمله "سیاست ما عین دیانت ماست" و انشالله با توانمندسازی احاد جامعه دانشجویی و نه صرفاً اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی؛ همه دانشجویان باید به عنوان نخبه سیاسی به معنای واقعی کلمه در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند.

وی تصریح کرد: این دوره در این ترم تحت عنوان سیاست داخلی با سر فصل‌های جریان شناسی سیاسی، تاریخ تحلیلی صدر اسلام، ساختار تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی، روش تحلیلی سیاسی، روش یادداشت نویسی و فن بیان دانشجویی برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن توانمند سازی احاد دانشجویی است.

مهدوی مطلق گفت: علاوه بر این دوره در هفته آینده بحث توانمند سازی هسته‌های علمی دانشجویی را در حوزه‌های تخصصی نظیر محیط زیست، کشاورزی، حقوق و عرصه سلامت در استان با حضور دانشجویان عزیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مسئول بسیج دانشجویی بیان داشت: تاکید ما بر این است که دانشجویان قبل از ورود به دوره حتماً شهید دیالمه را بشناسند و زوایای زندگی وی را مورد تحقیق قرار دهند، تا بتوانید همانند این شهید گرانقدر اتفاقاتی که در استان، کشور و جهان رخ خواهند داد را پیش بینی و مورد تحلیل قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه