English

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد"

تفکر ایثارگری باید در بین دانشجویان تقویت شود

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: الان دانشگاه جبهه است، آن تفکر و اندیشه‌ای که دانشجویان را از دل دانشگاه‌ها به جبهه‌ها برد یا آنان را به مناطق دور افتاده و محروم کشاند تا به مردم آموزش دهند، باید تقویت شود.

تفکر ایثارگری باید در بین دانشجویان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، دومین دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه، دانشگاه‌های استان  با حضور جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان، شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد و با شرکت جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان در پادگان آموزشی امام جعفر صادق (ع) شروع شد.

جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح دومین دوره نخبه پروری شهید دیالمه استان کهگیلویه و بویراحمد، با عرض خیر مقدم به دانشجویان و میهمانان حاضر در پادگان امام جعفر صادق (ع) و با تبریک حماسه شور انگیز 22 بهمن و درود بر پیکر پاک شهدای انقلاب اسلامی خصوصاً 1800 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در دومین سالگرد شهید مدافع حرم سردار شهید ستار اورنگ هستیم، و این پادگان از میراث و یادگاری‌های آن شهید گرانقدر و مربیان هم رمز و همکار وی است.

جانشین سپاه فتح افزود: با همه کارشکنی‌ها و توطئه‌های آمریکای جنایتکار، با همه موانعی که بر سر راه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گذاشتند، اما می‌بینم به پشتوانه ملت و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری این انقلاب به راه خود ادامه داد و تسلیم توطئه‌ها و فشارهای منطقه‌ای و بین اللملی نشد و امروز با حماسه‌ای که مردم و شما دانشجوها آفریدید چهل سالگی این نظام و انقلاب را جشن گرفتیم.

بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست

وی گفت: نگاه من به این مجموعه این است که شما عصاره بسیج دانشجویی هستید که در اینجا حاضر هستید، برنامه‌ای که برای شما پیش بینی کرده‌اند" نخبه پروری سیاسی" است، این عنوان من را به یاد جمله مقام معظم رهبری انداخت که فرمودند: بصیرت یعنی اینکه ما بدانیم شمری که سر نورانی اباعبدالله الحسین را برید، جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت هم پیش رفت.

انصاری با اشاره به اینکه بسیج سیاسی است اما سیاست زده نیست، یعنی اینکه راه را از چاه بلد است و می‌تواند دوست را از دشمن تشخیص دهد، تصریح کرد: بصیرت عین حرفی است که شهید دیالمه گفت: " جرم من است که همیشه حرفهایم را زودتر از زمان می‌زنم"؛ این یعنی بصیرت همانطور که در عمر چهل ساله انقلاب خیلی از نخبه‌ها و خواص ما دچار انحراف شدند، کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیدند، شکنجه دیدند، ازخودشان و زندگیشان گذاشتند تا انقلاب پیروز شود، اما با زرق و برق مال دنیوی وسوسه شدند و رفیق نیمه راه و بعضاً خیانت کردند.

نخبه پروری

وی گفت: امام فرمود جبه دانشگاه است، چون از همه اقشار این نظام اسلامی (دانشگاهی، چوپان، دانش آموز، ورزشکار، کارمند...) در جبهه‌ها حضور داشتند و هرکسی وارد جبهه می‌شد نماز شب خوان بر می‌گشت و پشت جبهه‌ها که بر می‌گشت بصیرت دهی می‌کرد، از شهدا و خاطرات جنگ برای هم محله‌ای‌ها و هم سن و سال‌های خود تعریف می‌کردند که آنان را هم مجاب به رفتن به جبهه و دفاع از کشورشان کنند.

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: الان دانشگاه جبهه است، آن تفکر و اندیشه‌ای که دانشجویان را از دل دانشگاه‌ها به جبهه‌ها برد یا آنان را به مناطق دور افتاده و محروم کشاند تا به مردم آموزش دهند، دانشجویان الان وظیفه روشنگری و بصیرت به عهده‌ی شماست. هرکدام از شما باید یک فرمانده و سفیر باشید برای انقلاب اسلامی در جامعه دانشگاهی و اثر گذار باشید.

انصاری بیان داشت: دانشجویان بسیجی نباید از علم خود غافل باشند، و همزمان علاوه بر مسلط شدن بر رشته تحصیلی خود به مطالعه سایر کتاب‌ها نیز بپردازید، رو "علم همراه با بصیرت" داشته باشید تا مانند کسانی که در این انقلاب و نظام تحصیل کردند و حتی به کرسی‌های دولتی هم رسیدند، اما الان بر علیه انقلاب و رهبری شمشیر کشیده‌اند و در مقابل ملت ایستاده‌اند گمراه نشوید.

وی با بیان اینکه: چه کسی گفته است بسیجی و دانشجوی بسیجی نباید سیاسی باشد و با تفکرات و جناح‌های سیاسی آشنایی داشته باشد؟، اظهار کرد: مگر می‌شود پزشکی بدون اطلاع از نوع بیماری داروی درمان تجویز کند؟ ما باید دیدگاه‌ها و تفکرات سیاسی را بشناسیم و در میدان کسانی که در مقابل انقلاب اسلامی موضع می‌گیرند و جبهه گیری می‌کنند بازی نکنیم و فریب دشمن را نخوریم.

دانشجویان افسران جنگ نرم هستند

انصاری تاکید کرد: شما فرماندهان، افسران و سربازان جنگ نرم هستید، اگر خروجی این دوره‌ها و نشست‌ها را در دانشگاه‌ها نبینم قابل قبول نیست. از دل دانشگاه‌ها باید حججی‌ها، اورنگ‌ها، همت‌ها، باکری‌ها و... به جامعه تزریق شود. نتیجه تزریق چنین نخبه‌ها و فرماندهانی از دانشگاه به جامعه می‌شود خروش مردم و عوام در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب در حمایت از انقلاب اسلامی و شهدای که از این مرز و بوم دفاع کردند.

جانشین سپاه فتح استان با بر حق دانستن انتقاد ابراز داشت: برخی از مسئولان چه کشوری و چه استانی در اجرای مسئولیت‌ها و وعده‌های خود کوتاهی کردند و خودشان نیز به خوبی از این مسئله آگاهی دارند، وقتی شایسته سالاری نباشد کارها درست پیش نخواهند رفت، نقد به شرطی خوب است که نقد منصفانه و معقول باشد.

وی افزود: انتظار من از شما و قشر دانشجو این است که حداقل شرایط و امکانات امروز را با قبل از انقلاب مقایسه کنید تا ببینید ثمره انقلاب اسلامی برای ملت و مردم چه بود است، در بحث بهداشت و سلامت، آموزش، سد سازی، جاده سازی، م وشک سازی و... آمار کاملاً ملموس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی