English

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان؛

کتاب هرگز از مد نمی افتد و تاریخ مصرف ندارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ مصرف ندارد؛ بنابراین باید نسبت به امر کتاب‌خوانی اهتمام ویژه داشت.

کتاب هرگز از مد نمی افتد و تاریخ مصرف ندارد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی طی بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز، بیان داشت: هر اندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم خواهد بود اگر کتاب نبود این‌ همه زمزمه نبود.

وی گفت: از نظر ما به عنوان معتقدان مذهبی و اسلامی، حتی لفظ کتاب یک لفظ مقدس و متبرک است زیرا ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

آیت الله شفیعی با بیان اینکه در قرآن کریم لفظ کتاب به صورت متعدد نام برده شده است، اضافه کرد: خود کلمه کتاب و ماده کتب به معنای سواد نیز به وضوح در مکتب اسلام قید شده است.

وی یادآوری کرد: شهید مطهری در برخی از تألیفات خود آورده است که این همه فرهنگ و تمدن و رفاه، ترقی و تعالی علم و دانش به واسطه کتاب است.

وی ادامه داد: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ مصرف ندارد؛ بنابراین باید نسبت به امر کتاب‌خوانی اهتمام ویژه داشت.

آیت الله شفیعی  با بیان اینکه هر اندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم است، تصریح کرد: اگر کتاب نبود این‌ همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در کشور ایران کتاب ‌های موجود به حصر و حد نمی‌ آید، بیان کرد: صدها هزار کتاب مرور و آنها را دارم؛ هیچ کتابی از کتاب دیگر مستغنی نبوده است.

وی تاکید کرد: مردم باید به کتابخانه‌ های خانگی توجه داشته باشند و میزان مطالعه و کتابخوانی خود را افزایش دهند.

گفتنی است؛ دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با بیش از ٦٧ هزار عنوان کتاب از ٢٥ تا ٣٠ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان  با تخفیف ٣٠ درصد پذیرای عموم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی