English

با حضور مسوولان استانی و شهرستانی:

مراسم معارفه آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد.

مراسم معارفه آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. در این مراسم علی حسن‌زاده با حکم هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جایگزین سید علی‌اکبر هاشمی‌ شد.

حکم حسن‌زاده توسط علی‌شیر زهرایی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ابلاغ‌ شد.

وضعیت اعتباری آموزش و پرورش مطلوب نیست

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در  این آئین با بیان اینکه وضعیت اعتباری آموزش و پرورش مطلوب نیست، اظهار کرد: فرهنگیان توقعات به حقی دارند که با این اعتبارات نمی‌توان همه توقعات را برطرف کرد.

کناری در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: هاشمی مدیر سابق از فرهیختگان فرهنگی و دارای شناسنامه فرهنگی و سیاسی شناخته شده‌ای بود که از مفاخر شهر ما در حوزه فرهنگ است.

شاهرخ کناری همچنین از خدمات نظام مرادی سرپرست این اداره تشکر کرد و گفت: شهرستان بویراحمد وضعیت متفاوتی دارد و جمعیت ۵۰ درصدی فرهنگیان استان و همچنین جمعیت دانش‌آموزی آن مدیر آموزش و پرورش را در جایگاهی مانند مدیرکل قرار می‌دهد.

این مسوول افزود: باید با همدلی و همراهی همه فرهنگیان و همه کارکنان و مسوولان باید مشکلات آموزش و پرورش را پشت سر گذاشت بنابراین باید آموزش و پرورش را از خودمان بدانیم و گردش مدیران را نفی مدیران سابق ندانیم.

آموزش و پرورش بویراحمد (10)

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: هدف نوآوری و تحول در سیستم و تغییرات امری عادی و طبیعی است و نباید کنار رفتن مدیران را دلیلی بر کم کاری و ناتوانی دانست.

وی از حسن‌زاده به عنوان بومی همین شهرستان یاد کرد و گفت: در مدیریت‌های میانی سابقه خوبی دارند که امیدواریم با فعالیت و تلاش مشکلات آموزش و پرورش را پی گیری کنند و انتظار از جامعه فرهنگی این است که به یاری وی بشتابند چرا که سنگ بنای تحولات باید آموزش و پرورش باشد.

آموزش و پرورش بویراحمد (7)

سید علی‌اکبر هاشمی مدیر سابق آموزش و پرورش بویراحمد، اظهار کرد: از منتقدیم و مخالفین خود هم تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که با ما یک رو بودند.

جلوی پایم سنگ انداختند و رفتم

مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با تقدیر از همه کسانی که به وی در این راه اعتماد کردند در جمع بهترین‌ها یعنی فرهنگیان حضور داشتم و با تمام توان در راه پیشرفت آموزش و پرورش اقدام کردند.

وی به فعالیت‌های خود در مدت مدیریت اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم ریشه همه شکست‌ها و موفقیت‌ها در مدرسه است که منشا آن به بی‌تفاوتی در نظام آموزشی و تربیتی برمی‌گردد.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که باید به معلم نگاه نو داشته باشیم که متاسفانه وضعیت معیشتی آن‌ها بسیار بد است و آموزش و پرورش اکنون نیازمند در تفکر در مدیریت و بودجه بندی و نوسازی در مدارس است که به عزم ملی نیاز دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت کوشیدم که تحول در آموزش و پرورش را تحول در کار قرار دهم و تمام تلاش را برای رشد آموزش و تربیت این شهرستان داشتم و مدیران را به عنوان مغز و قلب مدرسه معرفی کنم و در این راستا بدون برنامه نبودم و طرح توانمندسازی مدیران و طرح مدیران ارزیاب را اجرا کنم.

آموزش و پرورش بویراحمد (27)

وی گفت: سعی کردم تا یادگیری را که به خاطر آن زیر سوال رفتم از حالت اجباری به اختیاری تبدیل کنیم و لذا طرح یادگیری لذت بخش را اجرا کردم و طرح آراستگی و شایستگی مدارس را اجرا کردیم و درآمدهای اقتصادی را ساماندهی کردیم و اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شده است.

هاشمی افزود: هیچ مدرسه‌ای نیست که تغییر پیدا نکرده باشد و تغییر را در خود اداره آموزش و پرورش شهرستان می‌توان مشاهده کرد و در تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.

وی گفت: وقتی دیدم که سنگ جلوی پای من می‌اندازند، ترجیح دادم که به خانه اول خود برگردم و درس‌های تلخی آموختم که جای بیان آن‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: توجه به آینده دانش‌آموزان را به خواسته‌های فردی، شخصی و سیاسی ترجیح دهیم.

اگر مدیر شدم، حتماً خوب بودم، پس چاپلوسی نمی‌کنم

علی حسن‌زاده هم در آیین معارفه خود به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان ویژگی‌های مدیریت در نظام اسلامی اظهار کرد: مدیر اسلامی باید دلسوز و امانت‌دار باشد و با تعهد و تخصص به خلق خدمت کند.

مدیر جدید شهرستان بویراحمد به پاکان غیر مدیر و مدیران مایه اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی برای مدیر اسلامی مشخصاتی را بیان کرده که علم و ایمان و یا تعهد و تخصص از مشخصات مدیر اسلامی است.

وی به راهکارهای خود اشاره کرد و گفت: در کارها روحیه نقدپذیر دارم تا آسیب نبینیم و رفتارهای فردی خود را قابل نقد می‌دهم و صداقت و راستگویی در مدیریت را سرلوحه کارها قرار می‌دهم و به نظم و انضباط هم اهمیت بسیار می‌دهم.

حسن‌زاده، در بخش دیگری از سخنان چاپلوسی را بدترین رویکرد دانست و گفت: وقتی که به این سمت انتصاب شده‌ام حتماً خوب بوده‌ام پس نیازی به تملق و چاپلوسی نمی‌بینم و باید فارغ از این کارها به یکدیگر احترام گذاشته و رفتارهای اجتماعی خوب برای اداره کردن کارها داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه