English

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

۱۰۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیر کشت زعفران است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 107 هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیر کشت زعفران است و این میزان استقبال بالا به دلیل تولید باکیفیت این محصول در اراضی استان است.

107 هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیر کشت زعفران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا زارعی ضمن اعلام خبر 107 هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیر کشت زعفران، ابراز داشت: تقریباً در اکثر زمین‌های کشاورزی کرمانشاه به‌غیراز شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت می‌شود و بیشترین کشت زعفران کرمانشاه به شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه و سنقروکلیایی اختصاص دارد.

محصولات باغی در کرمانشاه

تولید ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در کرمانشاه

وی در ادامه در خصوص محصولات تولیدی باغات کرمانشاه، اظهار داشت: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده تاکنون تولید محصولات باغی استان در سال جاری به ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه عمده محصولات باغی کرمانشاه را انگور، سیب و گردو اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: سطح باغات غیر باور استان کرمانشاه ۶ هزار و ۷۸۹ هکتار است که از این میزان ۶ هزار و ۳۱۰ هکتار آبی و ۴۷۹ هکتار دیم است.

زارعی سطح بارور باغات استان را نیز ۳۱ هزار و ۹۱۹ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۹۴۶ هکتار دیم و ۲۸ هزار و ۹۷۳ هکتار از آن آبی است.

وی بابیان اینکه کیفیت زعفران کشت‌شده در زمین‌های کشاورزی کرمانشاه بسیار بالا است، گفت: بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده این محصول با استاندارد‌های جهانی رقابت دارد و در آزمایش‌های به‌عمل‌آمده در کشور فرانسه به‌عنوان برند درجه‌یک شناسایی‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه