English

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان:

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضور ۲۵ هزار دانش آموز لرستانی برگزار شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی، با حضور 25 هزار دانش آموز لرستانی خبر داد.

جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی با حضور 25 هزار دانش آموز لرستانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سید احمدعلی موسوی با اعلام این خبر گفت: جشنواره هویت ملی کودکان ایران اسلامی، در ایام الله دهه فجر با حضور 25 هزار نوآموز پیش‌دبستانی در خرم آباد برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان، افزود: دوره پیش دبستانی در شکل‌گیری شخصیت و هویت اسلامی ایرانی کودکان تاثیر بسزایی دارد و لازم است بستر لازم برای کسب شایستگی های نوآموزان با توجه به فطرت الهی و کرامت ذاتی و اکتسابی آنان فراهم شود، به گونه‌ای که صفات، توانمندی و مهارت‌هایی را کسب کنند که به تکوین هویت و ایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود.

موسوی، هدف از برگزاری این جشنواره را توجه به شکل‌گیری شخصیت، هویت فردی در سنین کودکی، آشنایی با فرهنگ بومی، محلی، آشنایی نوآموزان پیش‌دبستانی با آداب‌ و رسوم و مناسبت ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا برنامه های  شاد و متنوع در چار چوب فعالیت های پیش دبستانی با تاکید بر بازی، شعر، قصه، کار دستی و نمایش خلاق با موضوع مؤلفه های هویت ملی در سطوح مختلف استانی، منطقه ای، مدرسه ای و کلاسی با همراهی خانواده ها، بخش‌های  درون و برون سازمانی در 24 شهرستان و منطقه برگزار شد.

همچنین در این رابطه، رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان نیز در توضیحاتی، گفت:حیات طیبه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مباحث حائز اهمیت در زمینه  هویت اسلامی است که در  معاونت آموزش ابتدایی با حساسیت و دقت دنبال می شود.

مدارس باید هویت ایرانی و اسلامی را در وجود دانش آموزان نهادینه کنند

رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان، باتأکید بر آموزش فرهنگ و هویت گذشتگان، آموزه‌های دین مبین اسلام، آداب‌ و رسوم و مناسبت‌ها و نمادهای دینی و ملی متناسب با سن نوآموزان و اجرای بازی‌های محلی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در مدارس و مراکز پیش‌دبستانی، هویت ایرانی و اسلامی در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه