English

از اول تا ۴ اسفندماه سال جاری؛

برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه

دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه گفت: امسال یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه از اول تا 4 اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد.

برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، آزاده دادآفرین با تأکید بر برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه، ابراز داشت: یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور همه‌ساله باهدف شناسایی مناطق گردشگری سراسر کشور برگزار و امسال با رایزنی‌های یک‌ساله میزبانی این رویداد بزرگ فرهنگی، تاریخی به کرمانشاه واگذارشده است.

وی در نشست خبری هدف از برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور را تلاش در شناساندن میراث کهن کرمانشاه عنوان کرد و افزود: از حدود 10 سال گذشته تاکنون در ایران، همه‌ساله هم‌زمان با 21 فوریه و روز جهانی راهنمایان گردشگری، گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال فرهنگی و تاریخی دریکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال این موقعیت ویژه در کرمانشاه برگزار می‌گردد.

وی کمک به رونق گردشگری، تبلیغات و آشنایی با استان میزبان را ازجمله مهم‌ترین اهداف گردهمایی سالیانه راهنمایان گردشگری کشور در استان‌های مختلف عنوان کرد و گفت: تمرکززدایی در کانون مناطق گردشگری کشور و البته دست یافتن به این مهم که موقعیت آشنایی متخصصان امر گردشگری کشور با میراث فرهنگی استان‌های کمتر دیده‌شده در عرصه گردشگری فراهم شود و از طرفی بتوان با تکیه‌بر دانش و موقعیت تاریخی هر منطقه، شرایط مساعد معرفی برای تمامی استان‌ها فراهم شود، از مهم‌ترین رویکردهای برگزاری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به شمار می‌رود.

راهنمایان گردشگر ایران در کرمانشاه

دکتر کزازی و پرفسور گلزاری در صدر معرفی میراث ناملموس کرمانشاه به راهنمایان گردشگری ایران

دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه افزود: با حضور بیش از 400 میهمان در گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه علاوه بر راهنمایان گردشگری، دفاتر خدماتی، خبرنگاران و همچنین بزرگانی همچون جلال‌الدین کزازی، مسعود گلزاری، پوران درخشنده و پرفسور هنکلمن از کشور آلمان در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

وی راهنمایان گردشگری را سفیران فرهنگی و پیشانی حوزه گردشگری معرفی کرد و اظهار داشت: گردهمایی راهنمایان گردشگری بزرگ‌ترین رویداد صنفی کشور است که با این وسعت اعضای یک صنف دورهم جمع می‌شوند و در این راستان در استان کرمانشاه مناطق و جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده‌شده‌ای وجود دارد که نیاز به تبلیغات و معرفی دارند.

هر راهنما یک هدیه به آسیب دیدگان زلزله

پویش "هر راهنما یک هدیه به آسیب دیدگان زلزله" در برنامه‌های راهنمایان گردشگری ایران

وی بابیان اینکه راهنمایان گردشگری از مناطق زلزله‌زده هم بازدید خواهند داشت، اضافه کرد: همچنین پویش "هر راهنما یک هدیه به آسیب دیدگان زلزله" را راه‌اندازی خواهیم کرد تا در این پویش راهنمایان هدایای خود را شخصاً به زلزله‌زدگان تقدیم کنند.

 دبیر یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه شعار این گردهمایی را "پایمردی راهنما برای پایداری کرمانشاه" عنوان کرد و اعلام داشت: طی چهار روز حضور راهنمایان گردشگری در کرمانشاه مسیرهایی را برای معرفی آثار تاریخی استان در نظر گرفته‌ایم و در این مدت تلاش خواهیم میراث ناملموس استان و یادمان‌های دفاع مقدس را به‌خوبی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین آثاری که در این فرصت چندروزه امکان بازدید از آن‌ها نیست را معرفی خواهیم کرد.

آزاده دادآفرین در پایان از یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور به میزبانی کرمانشاه به‌عنوان نقطه عطف کشوری برای شناساندن فرهنگ کهن کرمانشاه یادکرد و گفت: با توجه به پراکندگی و وسعت آثار تاریخی و فرهنگی کرمانشاه و محدودیت زمان، تمام سعی خود را برای آشنایی راهنمایان گردشگر کشور با کلیه توانمندی‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان بکار بسته‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه