English

مهدی حاجتی؛

گردش مالی بالای توزیع گسترده کتاب های کمک درسی نفعی برای آموزش وپرورش ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در پی توزیع گسترده کتاب های کمک درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت می گیرد که هیچ نفعی برای آموزش وپرورش ندارد و به خانواده ها نیز لطمه وارد می کند.

گردش مالی بالای توزیع گسترده کتاب های کمک درسی  نفعی برای آموزش وپرورش ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهدی حاجتی اظهار کرد:  توزیع گسترده کتاب های کمک درسی در بازار، گردش مالی بالایی دارد که هیچ نفعی برای آموزش وپرورش ندارد.

حاجتی با اشاره به آسیب های برگزاری آزمون های ورودی گفت: حذف این آزمون ها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانش آموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمون ها رها شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار وارائه کتاب های کمک درسی در مدارس ابتدایی خاطرنشان کرد: در پی توزیع گسترده کتاب های کمک درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت می گیرد که هیچ نفعی برای آموزش وپرورش ندارد و به خانواده ها نیز لطمه وارد می کند.

حاجتی درباره نظریه‌های یادگیری در دوران جدید گفت: نظریه‌های یادگیری در قرن 21 متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را به‌عنوان بخشی از اطلاعات و داده‌ها باید نگاه کرد نه صرفاً به‌عنوان تنها داده‌ای که در دست است.

وی گفت: وجود آزمون های خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل می کند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روش های تک بعدی و شیوه های تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون های مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامه هایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازه ای می گیرد.

حذف آزمون های ورودی در دوره ابتدایی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:حذف آزمون های ورودی در دوره ابتدایی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:  با این مصوبات باید  به سمت حذف کنکور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه