English

مدیر شعب بانک مسکن گیلان:

اعطای بالغ بر ۱۷ هزار تسهیلات به متقاضیان مسکن گیلان در سالجاری/ نگرانی برای جهش قیمت ها در بازار مسکن وجود ندارد

مدیر شعب بانک مسکن گیلان از اعطای بالغ بر 17 هزار و 500 فقره تسهیلات به متقاضیان مسکن گیلان در سالجاری خبر داد.

اعطای بالغ بر 17 هزار تسهیلات به متقاضیان مسکن گیلان در سالجاری/ نگرانی برای جهش قیمت ها در بازار مسکن وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حسن نوروزی مدیر شعب بانک مسکن گیلان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سالجاری تعدا 17 هزار و 666فقره تسهیلات به مبلغ خالص حدود 7هزار میلیارد ریال در استان گیلان پرداخت شده است.

وی افزود: سهم بانک مسکن از اعطای تسهیلات بخش مسکن و ساختمان 71درصد و به مبلغ 61 هزار و 367میلیارد ریال از کل تسهیلات پرداختی 11 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استاندارد بخش مسکن تا اذرماه 96 به میزان 86هزارو398میلیاردی استان، می باشد.

نوروزی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی با توجه به اقتضای فضای اقتصاد کشور و سیاست های کلی دولت که عمدتا معطوف به ثبات در وضعیت موجود است، ادامه داد: آرامش نسبی در بازار بانکی و نرخ سود بانکی و رعایت ضوابط تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی توسط بانک ها نگرانی برای جهش قیمت ها در بازار مسکن وجود ندارد.

بانک مسکن

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب انفرادی و طرح زوجین

این مسئول تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی بانک برای ایجاد رونق در بازار مسکن و تامین نقدینگی مناسب برای انبوه سازان و فعالان بخش مسکن افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در قالب انفرادی و طرح زوجین بوده و بانک مسکن برای افق ۱۴۰۰ بنا دارد در کنار اقدامات و ماموریت هایی که تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات برای تامین مسکن تمام خانوارهای فاقد مسکن را محقق می کند و مسیر ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به فعالان و سازندگان واحدهای مسکونی را نیز منطبق با الگوی مصرف برای اقشار میان درآمد و کم درآمد تقویت کند.

نوروزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسبت تسهیلات خرید مسکن به قیمت واحد مسکونی منطبق با الگوی مصرف برای جامعه هدف در مرکز استان و شهرستان ها از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده  ۵۰ تا۷۰ درصد و طبق آمار تسهیلات پرداختی در تداوم خرید مسکن از تسهیلات ساخت مسکن پیشی گرفته و این نشان می دهد که با توجه به شرایط برای خریداران واقعی مسکن نسبت به گذشته بهبود یافته و با تداوم این سیاست ها که در دستور کار بانک قرار دارد افراد فاقد مسکن امکان برنامه ریزی مناسب و بهتر از گذشته برای خانه دار شدن با استفاده از تسهیلات بانک مسکن را دارند.

بانک مسکن

احیای بافت های فرسوده شهری یکی دیگر از سیاست های اصلی بانک مسکن است

 به گفته وی، احیای بافت های فرسوده شهری یکی دیگر از سیاست های اصلی بانک مسکن است که در صدر برنامه های بانک قرار دارد.

 مدیر شعب بانک مسکن گیلان با بیان اینکه در گیلان طی سال جاری تاکنون ۵۳۱ واحد مسکونی به مبلغ حدود ۲۲۴ میلیارد ریال در محدوده بافت های فرسوده شهری از محل اعتبارات تخصیص یافته برای پرداخت در بافت های فرسوده شهری تامین شده اند، افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین مالی در این حوزه وجود ندارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به شرکت عمران و مسکن سازان گیلان و ارائه معرفی نامه به بانک از تسهیلات این بخش در مرکز استان به ازای هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان های دارای بافت، ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته یک هزار و 749واحد از تسهیلات بافت فرسوده به مبلغ ۹۵۵ میلیارد ریال بهره مند شده اند که این رقم علاوه بر تسهیلات اعطایی به بافت های فرسوده در قالب طرح مسکن مهر است.

نوروزی کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی در محدوده بافت فرسوده شهری از محل صندوق مسکن یکم از سوی ریاست جمهوری مطرح شده است اظهار کرد: این امر واکنش مثبت رئیس کل بانک مرکزی را به همراه داشت و نرخ سود ۶ درصد یکی از نکات مهم در توجه به بافت های فرسوده شهری است.

وی ادامه داد: در قالب اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز بانک مسکن یک و نیم درصدی نرخ سود برای تسهیلات گیرندگان در بافت های فرسوده را کاهش داد.

مدیر شعب بانک مسکن گیلان آخرین وضعیت مسکن مهر در گیلان را تشریح کرد و گفت:  

آخرین وضعیت مسکن مهر از 95 هزارو 41 واحد مسکون احداثی در گیلان، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۷۲ هزار و ۶۷۶ واحد در قالب خود مالکین ، تعاونی ها و  طی تفاهم نامه های سه جانبه؛ تعداد20هزار و 498 واحد در بخش روستایی ، یکهزارو 867 واحد در بافت فرسوده به مبلغ ۲۰ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال منعقد شده که از این مبلغ ۱۹ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال معادل ۹۳ درصد پرداخت شده است.

مسکن مهر

تعیین تکلیف 83 درصد واحدهای مسکن مهر در گیلان

وی با بیان اینکه از تعداد واحدهای مذکور نیز 78 هزارو 954واحد کارت قسط دریافت نموده اند افزود: 16 هزارو 87واحد باقیمانده است و به عبارت دیگر 83 درصد واحدهای مسکن مهر در گیلان تعیین تکلیف شده اند.

نوروزی، به یکی از مشکلات در حوزه برنامه ریزی بخش مسکن استان ها اشاره و خاطر نشان کرد: امکان دسترسی به آمار و ارقام محلی مورد نیاز برای برنامه ریزی سرمایه گذاران و فعالان بخش مسکن و ساختمان از یک مرجع قانونی مشخص در سطح استان فراهم نیست و براوردها با اتکا به آمار شهر تهران و تعمیم دادن به استان ها قطعا با خطا مواجه می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی