English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خبر داد

آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» با دستور رئیس جمهور گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری با حمایت دولت و توسط مردم انجام می گیرد.

آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت شعبانپور در نشست آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» با دستور رئیس جمهور که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری گیلان برگزار شد درخصوص اجرایی شدن این طرح در گیلان افزود: از سال 1392 از بین 52 شهر گیلان 23 شهر دارای محدوده مصوب بافت های فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه در 2 شهر رشت و لنگرود محدوده سکونتگاه های غیررسمی نیز مطالعه و مصوب شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف دولت در اجرای برنامه‌ی احیاء بافت های فرسوده توسعه‌ی معابر و زیرساخت ها و نیز تغییر ساختار ساختمان ها از حالت خرد و کوچک است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حوادث غیرمترقبه را یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: عزم دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار جدی است و آغاز این طرح با حضور و دستور رئیس جمهور نشان از اهمیت این طرح برای دولت دارد.

گیلان جزء 10 استان کشور در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری

وی با اشاره به اینکه گیلان جزء 10 استان کشور در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری است خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح یک قطعه زمین با مساحت هزار و 353 متر در بافت شهری با کاربری تجاری و مسکونی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

حجت شعبانپور با بیان اینکه برای بافت های فرسوده‌ی موجود در 23 شهر مصوب شده گیلان در این طرح برنامه مدون داریم افزود: در این طرح با استفاده از تسهیلات ابلاغ شده، ظرفیت و استقبال بالای سرمایه گذاران و واگذاری امور به مردم می توانیم به موفقیت برسیم.

آغاز طرح باز آفرینی شهری

وی به عزم جدی و آمادگی موجود در استان گیلان با هدایت سالاری استاندار گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تشکیل کارگروه زیربنایی هر 15 روز یک بار از حداکثر تسهیلات موجود در کشور برای بخش احیاء بافت فرسوده استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه حدود 10 درصد مساحت فضای شهری استان را بافت فرسوده تشکیل می دهد گفت: در حدود 2 هزار و 360 هکتار از مساحت استان گیلان جزء بافت فرسوده تعریف شده که بیشترین آن با 800 هکتار مربوط به شهر رشت است.

بافت های فرسوده در مقابل حوادث ناکارآمد هستند

وی با بیان اینکه بافت های فرسوده در مقابل حوادث ناکارآمد هستند اظهار داشت: بیش از 2 هزار و 400 واحد در گیلان، تاکنون از تسهیلات بافت فرسوده در دولت تدبیر و امید استفاده کرده و از تخفیفات ویژه برخوردار شده است.

شعبانپور افزود: از این تعداد تسهیلات 2 هزار و 200 واحد مورد بهره برداری قرار است.

وی با بیان اینکه 94 گیلان دوازدهمین استان کشور بود که در سال 94 جلسه‌ی بازآفرینی شهری را برگزار کرد اظهار داشت: ابلاغ اجرای طرح بازآفرینی شهری در سال 94 برای تمامی شهرستانها ارسال شد و این جلسات به صورت منظم توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام می گیرد.

وی خواستار تعامل و معرفی بیشتر این طرح به مردم از سوی رسانه ها بویژه صدا و سیما شد و گفت: در اجرای این طرح نیازمند تبلیغات گسترده و اطلاع رسانی صحیح هستیم تا باعث ترغیب و استقبال مردم شود.

شعبانپور به نقش تسهیل گری دولت در اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات با حمایت دولت انجام می گیرد اما اجرای این طرح توسط خود مردم صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه