English

بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان حاشیه نشین هستند

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: 41 درصد جمعیت این استان حاشیه نشین هستند.

بیش از 40 درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان حاشیه نشین هستند

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مبارزه با حاشیه نشینی، ساخت مسکن مقاوم مخصوص این افراد در دستور کار است.

مسعود مالکی در مراسم اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری که همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور و با حضور استاندار افتتاح شد، ادامه داد: برای اجرای این طرح ملی در سیستان و بلوچستان شهر زاهدان به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است که 15 هکتار از اراضی این شهر در نقاط مختلف برای ساخت مسکن مقاوم ویژه جمعیت حاشیه نشین اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: این زمین ها در 450 قطعه تفکیک شده است که هر قطعه ظرفیت باروری بین 900 تا 1350 واحد با مساحت متوسط 200 مترمربع را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت مسکن، بازآفرینی شهری در قالب توجه به سبک زندگی و مسائل اجتماعی و فرهنگی و همچنین سایر فضاهای مورد نیاز مانند فضاهای آموزشی، ورزشی، مذهبی، بهداشتی، درمانی و فضای سبز به منظور ارتقای سطح آسایش، ایمنی و کیفیت محل سکونت ساکنین بافت های ناکارآمد شهری پیش بینی شده است.

مالکی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای 441 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین است که حدود 41 درصد جمعیت استان را در برمی گیرد که در اجرای طرح بازآفرینی شهری 5 شهر اصلی استان مورد بررسی قرار گرفت و 72 محله حاشیه‌نشین شناسایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در زاهدان 258 هزار نفر در 9 محله حاشیه شهر زندگی می‌کنند که 41 درصد جمعیت زاهدان را تشکیل می‌دهد. با توجه به این حجم حاشیه نشینی اگر حادثه‌ای رخ دهد سرپناه‌های این تعداد جمعیت در حاشیه شهرها از مقاومت کافی برخوردار نیست و در مقابل حوادثی مانند زلزله، خسارت و تلفات زیادی را به بار خواهد آورد، به همین دلیل ساخت مسکن مقاوم برای این تعداد از جمعیت را شروع می‌کنیم تا آنها بتوانند مانند دیگر شهروندان در آسایش و ایمنی زندگی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه