English

در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

زنگنه: با احساسات نمی‌توان کشورداری کرد / برخی انتقادات از دولت را می‌پذیرم / وضعیت اقتصادی ما نیمه اول ۸۴ بهتر بود

وزیر نفت گفت: با احساسات نمی‌توان کشور داری کرد، من هم برخی از انتقادات به دولت را می‌پذیرم.

زنگنه: با احساسات نمی‌توان کشورداری کرد / برخی انتقادات از دولت را می‌پذیرم / وضعیت اقتصادی ما نیمه اول 84 بهتر بود

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، بیژن زنگنه ظهر امروز در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نمایندگان مردم در مجلس و مدیران عضو شورای اداری برگزار شد، با بیان اینکه طرح‌های خوبی در حوزه پتروشیمی و تولید محصولات نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است، و اگر اینها به مرحله تولید برسند، این استان از محرومیت خارج می‌شود، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی از مهمترین اقلام صادراتی کشور محسوب می‌شوند و با هدفگذاری برنامه ریزی شده و تحقق سرمایه گذاری، کهگیلویه و بویراحمد دارای شش پتروشیمی مادر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت نماینگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس، تصریح کرد: اگر چه به لحاظ تعداد، کم هستند، اما کیفیت نمایندگان شما در مجلس محسوس است و موثر و پای کار هستند.

سفر وزیر نفت به یاسوج (6)

وزیر نفت با تاکید بر اینکه اگر طرح‌های گزارش شده در این جلسه عملیاتی شود، استان زیر و رو خواهد شد و توسعه خواهد یافت، گفت: کارهای بزرگی در استان در دست اجراست و پتروشیمی گچساران هدفگذاری مهمی محسوب می‌شود و تولید اتیلن این واحد باید با خط به جنوب متصل شود.

زنگنه اظهار کرد: پروژه‌های دهدشت و گچساران حوزه نفت، زنجیره توسعه نفتی را تکمیل می‌کند و واحد پتروشیمی بویراحمد نیز با بهبود و قرار دادن صنایع پایین دست، خروجی مناسبی خواهد داشت و با تحقق این موضوع استان کاملاً صنعتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری و دنبال کردن توسعه حوزه نفتی استان ضروری است، محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یک گنجینه است و همیشه می گویم سوختن گاز همراه نفت یعنی دلار سبز در حال سوختن است و باید صنایع جدا سازی این گاز از نفت ایجاد شود و علاوه بر آن در اجرای همه طرح‌های صنعتی باید به محیط زیست توجه شود. و تاکید ما بر توسعه فعالیت‌ها با تکیه بر حفظ محیط زیست است و محیط زیست با بهره برداری صحیح با صنعت منافات ندارد.

سفر وزیر نفت به یاسوج (5)

وزیر نفت گفت: با تحقق پروژه‌های این استان چندین هزار اشتغال زایی عملیاتی خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه 7 هزار نفر در دوره‌ی اجرایی پارس جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: در این استان نیز برنامه ریزی‌های توسعه‌ای با هدف اشتغالزایی محقق می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه تا پایان سال ۸۰ درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: با نگاه محیط زیستی توسعه گازرسانی عملیاتی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم اقدامات زیادی انجام داده است و البته مشکلاتی وجود دارد و تلاش‌هایی در سطح کشورهای منطقه برای جلوگیری از پیشرفت ما وجود دارد.

وی ابراز داشت: جریان اقتصادی کشور به سمت خوبی در حال حرکت است و آمارها نشان می‌دهد وضع اقتصادی ما در نیمه اول ۸۴ از بهترین دوره‌ها بود و در همان زمان نیز عده ای می گفتند پول نفت کجا رفت و این در حالی بود که با انسجام مدیریتی، سلامت اقتصادی و ...توسعه کشور محقق شده بود.

تولید پتروشیمی به 20 میلیارد دلار رسیده است

وزیر نفت تولید پتروشیمی در ابتدای دولت اصلاحات را یک میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: هم اکنون این میزان به 20 میلیارد دلار رسیده است.

وی  با تاکید بر اینکه کشور داری با شعار و احساسات امکان پذیر نیست، گفت: و نباید تنها در مرحله عاطفی ماند و این موضوع جلوی رشد ما را می‌گیرد.  ما مشکلات فراوانی داریم اما جریان اقتصادی‌مان به سمت مطلوب در حرکت بوده و هر روز شرایط بهتری داریم.

وزیر نفت گفت: علیرغم مشکلات مسیری که در آن حرکت می‌کنیم درست است و تورم در حال کنترل است و باید سرمایه گذاری‌ها محقق شود.

وی بر نوسازی تاسیسات نفتی در کشور تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این بخش مورد تاکید است.

وزیر نفت اظهار داشت: گرچه مشکلاتی در مسیر توسعه وجود دارد، اما باید برای مسیری که در حال حرکت هستیم، تلاش کنیم.

مجتمع گردشگری نفت در پارک جنگلی یاسوج با در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی عملیاتی می‌شو

زنگنه از فعالیت شرکت نفت در حوزه ایجاد مجتمع گردشگری نفت در پارک جنگلی یاسوج خبر داد و گفت: این مهم با در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی عملیاتی می‌شود.

وی  خواستار پیگیری تسریع در روند اجرایی جی.تی.پی دنا شد و ابراز کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح این استان به یک منطقه صنعتی تبدیل می‌شود.

وزیر نفت از اعلام آمادگی تامین خوراک واحدهای صنعت نفت و صنایع پایین دست توسط وزارت نفت خبر داد و گفت: در زمینه تامین سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی استان از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.

وی عنوان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که دولت دارد و من بخشی را وارد می دانم ولی در زمینه کنترل تورم و جذب سرمایه‌گذاری کارهای خوبی در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه