English

همزمان با دهه مبارک فجر؛

۱۱ اثر طبیعی استان اصفهان ثبت ملی می شود

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان از تهیه پرونده 11 اثر طبیعی استان اصفهان جهت ثبت ملی این آثار خبر داد.

11 اثر طبیعی استان اصفهان ثبت ملی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، ناصر طاهری درنشست شورای ملی ثبت آثار استان اصفهان با اشاره به ثبت 11 اثر طبیعی استان گفت:این نشست به طور کامل اختصاص به بررسی و تصویب پرونده های ثبت ملی در حوزه میراث طبیعی در پهنه استان داشت.

وی در همین راستا تاکید کرد: در این نشست پرونده بزرگترین دریاچه نمک ایران با عنوان دریاچه نمک آران و بیدگل توسط استان اصفهان تهیه و پس از تصویب اولیه، جهت تصویب نهائی به شورای ثبت ملی کشور جهت ثبت اثر بصورت مشترک به نام سه استان اصفهان، سمنان و قم ارسال شد.

کوه کرکس

وی در ادامه به سایر طرحهای طبیعی استان که در این نشست مطرح شد اشاره کرد و گفت: در این نشست محوطه طبیعی "نوار ریگ بلند" آران و بیدگل نیز مطرح و پرونده آن تصویب شد.

طاهری تصریح کرد: در این نشست پرونده میراث طبیعی محوطه "فسیل آباد" در شهرستان آران و بید گل، "چشمه آب سرخ" در روستای فریزهند و همچنین کویر "چاله سنبک" نیز در منطقه آران و بید گل مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان  با اشاره به ثبت 11 اثر طبیعی در استان اصفهان به تهیه پرونده ثبت ملی کوه "کرکس" نیز اشاره کرد و گفت: پرونده ثبت ملی "کوه کرکس" نیز به عنوان بلند مرتبه ترین کوه فلات مرکزی و منطقه شرق کشور نیز دراین نشست مطرح گردید و قرار شد پس از بررسی و تکمیل پرونده ثبتی و تصویب اولیه جهت تصویب نهائی به شورای ثبت ملی کشور ارسال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی