English

فیلمساز جوان شیرازی در گفت‌وگو با موج:

می خواهم با "سایه‌بان"، کشورهای فارسی‌زبان را به هم نزدیک و متحد کنم

فیلمساز جوان شیرازی در گفت‌وگو با موج گفت: در "سا‌یه‌بان"، به دنبال آن بودم که کشورهای فارسی‌زبان را به هم نزدیک کنم و امیدوارم به هدفم رسیده باشم.

می خواهم با "سایه‌بان"، کشورهای فارسی‌زبان را به هم نزدیک و متحد کنم

پرهام کاویانی در حاشیه اکران فیلم "سایه بان" در هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز، گفت: خیلی دوست داشتم کشورهای فارسی‌زبان را به هم نزدیک و متحد کنم و با "سایه‌بان" این کار را شروع کردم.

وی که فیلمسازی را از سال 87 از شیراز شروع کرده، اولین فیلم کوتاه خود را با عنوان "یک لیوان آب خنک" در سال 91 ساخت و بعد از آن، "ماهی تنگ من تنها نیست"، و "به کی بگم تنها کسی" را تولید کرد که در جشنواره‌های استانی و کشوری مورد استقبال منتقدین و کارشناسان سینمایی قرار گرفت.

کاویانی سپس مستند "خدای مرغابی‌ها" و "بزرگ‌مردان کوچک" را ساخت و پس از آن، به فیلمنامه نویسی روی آورد و فیلمنامه بلند "سایه‌بان" را آغاز نمود.

فیلم "سایه بان" در مورد مهاجر افغانی است که در افغانستان به زنش تجاوز و کشته می‌شود و چون شغل او خوانندگی است و در حوزه موسیقی فعالیت می کرده، به ایران می‌آید تا گذشته‌اش را فراموش کند؛ در ایران به همراه دوستش، خواننده دوره‌گرد می‌شود و چون غیرقانونی وارد ایران شده، از پلیس فرار می‌کند که طی فرار تصادف می‌کند که باعث فراموشی‌اش می‌شود. او دختری را می‌بیند که به همسرش شبیه است و رابطه‌ای عاطفی و پس از آن عاشقانه بین آنها به وجود می‌آید و...

سایه بان فیلمساز شیرازی در هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس

محور اصلی داستان "سایه بان" هویت و بازگشت به اصل خویش است

کاویانی محور اصلی داستان سایه‌بان را "هویت" و "بازگشت به اصل خویش" عنوان کرد و گفت:  از آنجا که شیراز میزبان تعداد زیادی از مهاجرین افغان است تصمیم گرفتم که فیلم را در شیراز کار کنم.

به گفته این فیلمساز جوان شیرازی، "سایه‌بان" اولین فیلم در فارس است که پروانه نمایش خانگی با درجه "ب*" گرفته که بسیار هم مورد توجه کارشناسان وزارت ارشاد، وزارت کشور و نیز جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجا که این فیلم محصول مشترک ایران و افغانستان است، زیرنظر و تحت مشاوره کارشناسان سفارت افغانستان ساخته شده و در جشنواره حقوق بشر و زنان افغانستان پذیرفته شده که در ماه آینده برگزار می‌شود.

سایه بان فیلمساز شیرازی در هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس

"سایه بان"، نماینده تهران در جشنواره افغانستان شناسی

کاویانی اظهار داشت: "سایه‌بان" در جشنواره افغانستان‌شناسی هم به عنوان نماینده تهران مقام اول را کسب کرد.

فیلمساز شیرازی تصریح کرد: از آنجا که فیلم مورد توجه خاص وزارت کشور هم قرار گرفته، در حال پیگیری برای گرفتن پروانه نمایش از سوی وزارت کشور ویژه مهاجرین افغان هستیم.

وی در ادامه از بعضی شرکت‌های فیلمسازی گلایه کرد و گفت: برای گرفتن پروانه ساخت باید حتما تهیه‌کننده معرفی می‌کردم که در شیراز با یک شرکت فیلمسازی قرارداد بستم و از آنجا که اولین کار بلند سینمایی من بود، زیاد به روند امور آشنا نبودم و این شرکت علاوه بر مبلغی که از من گرفت، کار گرفتن مجوز را هم یکسال به تعویق انداخت و پس از آن هم بیش از سه‌سال کارمان برای تولید آن طول کشید؛ چرا که مدیرعامل شرکت، شخص قابل اعتمادی نبود و به همین دلیل تهیه‌کننده را معرفی نکرد که در این خصوص به جد به دنبال پیگیری قضایی و قانونی جهت احقاق حق و مطالبت خسارت های وارده از آن شرکت فیلمسازی هستم.

کاویانی افزود: پس از گذشت این مدت خود مجبور شدم سرمایه‌گذاری را معرفی کنم تا "سایه بان" نتیجه دهد؛ که در اینجا جای دارد از جناب آقای فرزاد امیرزاده، سرمایه‌گذار و دوست عزیز تشکر کنم چرا که کار را مدیون ایشان هستم.

به گزارش موج، ترانه‌های فیلم سینمایی "سایه بان" را مسعود عظیمی، از خواننده‌های بنام افغانستان خوانده و امیرحسین عالمی و مرضیه موسوی از بازیگران افغانستانی و عنایت‌الله بخشی، مهدی سلوکی، سولماز حصاری، مجتبی رنجبر و فرزاد امیرزاده نیز بازیگران اصلی فیلم "سایه بان" به شمار می روند که قرار است در هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس در شیراز به اکران عمومی گذاشته شود.

سایه بان فیلمساز شیرازی در هفدهمین جشنواره فیلم فجر فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه