English

استاندار کرمانشاه:

برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات کرمانشاه تدوین کرده‌ام

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات کرمانشاه تدوین کرده‌ام و در این راستا با محور قرار دادن بهبود فضای کسب‌وکار قصد داریم که استان گام مهمی در حوزه اشتغال بردارد.

برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات کرمانشاه تدوین کرده‌ام

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند بابیان این مطلب که برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات کرمانشاه تدوین کرده‌ام، اظهار داشت: برای حل مشکلات کرمانشاه، باید هر چه می‌توانیم بدنه کارشناسی استانداری را قوی‌تر کنیم زیرا این بدنه می‌تواند بهره‌وری بالاتری داشته باشد و باید به‌عنوان الگو برای دیگر ادارات مدنظر قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: انقلاب اسلامی به لحاظ ماهیت خود و متفاوت بودن با دیگر انقلاب‌ها از همان روزهای اول با عناد و توطئه‌های دشمنان مواجه شد زیرا این انقلاب به‌نوعی منحصربه‌فرد بود و برای پیشبرد اهداف خود در دامن  هیچ‌کدام از بلوک شرق و غرب قرار نگرفت.

وی با اشاره به یکی از شعارهای مردم در زمان انقلاب مبنی بر "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" اظهار داشت: این انقلاب به لحاظ ماهیت خود همواره مورد غضب ابرقدرت‌ها بوده و کشورهای استکباری سعی داشته‌اند که درحرکت این انقلاب موانع ایجاد کنند اما با هوشیاری مردم و مدیریت انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان با شکست دنبال شده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای کشور در عرصه‌های مختلف، خواستار تبیین و انتقال این دستاوردها به نسل جوان کشور شد و گفت: نسل حاضر جامعه با نسل ما خیلی تفاوت دارد لذا باید با استدلال، منطق و مستند این دستاوردها را به آنان منتقل کنیم و نباید از این کار مهم غافل باشیم زیرا دشمن همیشه منتظر پیدا کردن فرصت جهت ضربه زدن به این انقلاب است.

بازوند در ادامه با اشاره به امنیت و آرامش کشور و مقایسه آن با کشورهای منطقه خاطرنشان ساخت: این آرامش و امنیت یک دلیل مهم دارد و آن اداره و مدیریت کشور توسط رهبر است که کشورهای دیگر از این نعمت بی‌بهره هستند لذا دشمن به دنبال این است که کشور ایران هم به سرنوشت کشورهای منطقه دچار شود اما ما باید همیشه هوشیار باشیم و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را مورد شناسایی قرار دهیم.

مقام عالی دولت در استان، حق رأی مردم در انتخابات را از دستاوردهای دیگر انقلاب برشمرد و گفت: همه مردم در زمان انقلاب شعار تشکیل نظام جمهوری اسلامی را می‌دادند اما حضرت امام(ره) به این حد راضی نبودند و از مردم خواستند که در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و برگه تشکیل جمهوری اسلامی را امضاء کنند که این موضوع نشان‌دهنده  ارج نهادن این نظام به رأی مردم است.

وی همچنین بیان داشت: احیای خودباوری در بخش‌های مختلف به‌ویژه عرصه‌های اقتصادی و علمی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است لذا همگی وظیفه‌داریم که این دستاوردهای بزرگ را به نسل جوان اما با زبان خودشان منتقل کنیم.

از آمدن به کرمانشاه پشیمان نیستم

استاندار کرمانشاه گفت: باید هر چه می‌توانیم این بدنه کارشناسی را قوی‌تر کنیم زیرا این بدنه می‌تواند بهره‌وری بالاتری داشته باشد و باید به‌عنوان الگو برای دیگر ادارات مدنظر قرار گیرد.

بازوند افزود: حدود 4 ماه است که به کرمانشاه آمده‌ام و آمدن به این استان نه‌تنها پشیمان نیستم بلکه جدیت و انگیزه کاری ما با توجه به توانمندی‌های موجود دوچندان شده است.

زلزله کرمانشاه

زلزله شوکی بزرگ برای استان بود

وی در ادامه به وقوع زلزله هفت و 3 ریشتری در استان اشاره کرد و گفت: این زلزله کرمانشاه یک شوک بزرگ و سختی بود که به استان وارد شد اما با استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح و تقسیم‌بندی که در صبح روز زلزله صورت گرفت، موفق شدیم که بحث امداد و نجات در کودتاترین زمان ممکن انجام شود و این زلزله تنها زلزله‌ای بود که پس از چند روز از وقوع آن، صداوسیما خبری مبنی بر پیدا کردن زنده‌ای از زیرآورها پخش نکرد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در این زلزله به دنبال این بودیم که تهدید زلزله را به فرصت تبدیل و مدیران ملی را نسبت به حوادث گسترده آن حساس کنیم و در این راستا موفق شدیم که بیش از 95 درصد از مدیران ملی کشور را به استان بیاوریم و آنان را نسبت به استان حساس کنیم که خوشبختانه در این زمینه ازلحاظ تخصیص اعتبارات و دیگر موضوعات به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: در کنار مسائل سخت‌افزاری زلزله مانند ساخت خانه و کانکس به مسائل نرم‌افزاری آن یعنی به موضوع روح و روان افراد حادثه‌دیده توجه داریم.

بیکاری مشکلی بزرگ‌تر از زلزله

بیکاری مشکلی بزرگ‌تر از زلزله است

استاندار کرمانشاه همچنین در این نشست بابیان اینکه مشکلی بزرگ‌تر از زلزله به نام بیکاری در کرمانشاه وجود دارد، اظهار داشت: در زلزله اخیر از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی استان غافل نبودیم و به دنبال آسیب‌شناسی مسائل بودیم والان در جریان هستیم که مشکل در حوزه اشتغال استان کجاست.

بازوند تصریح کرد: برنامه‌های خود را برای حل مشکلات کرمانشاه در بخش‌های مختلف تدوین کرده‌ایم و برای بخش کشاورزی قصد داریم که از کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و صنعتی حرکت کنیم و در حوزه‌های صنعت، گردشگری و خدمات هم قصد داریم که برنامه‌های تحول سازی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان درزمینه های مختلف خاطرنشان ساخت: این استان قادر است که به 3 استان هم‌جوار خود خدمات و سرویس ارائه کند و با توجه به این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه و همچنین محور قرار دادن بهبود فضای کسب‌وکار می‌خواهیم که استان گام‌های مهمی درزمینهٔ اشتغال و حل مشکلات کرمانشاه بردارد.

استاندار کرمانشاه در پایان سخنان خود از کارشناسان و کارمندان استانداری خواست که با ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها خود و همچنین با تلاش گسترده‌تر استان را درحرکت به سمت توسعه و پیشرفت و همچنین حل مشکلات کرمانشاه یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه