English

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه کرمانشاه در پاسخ به موج؛

افزایش ۱۰ هزار تنی تولید نرمال پنتان با اجرای تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه

سهراب براندیشه گفت: با اجرای پروژه تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه، میزان تولید نرمال پنتان از ۵۵۰۰ تن به ۱۴ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

افزایش 10 هزار تنی تولید نرمال پنتان با اجرای تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، پروژه تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه در ششمین روز از ایام دهه فجر کلنگ زده شد.

سهراب براندیشه رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه کرمانشاه، امروز در حاشیه مراسم تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه به خبرنگار موج گفت: این پروژه با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن هگزان بدون بنزین یا هگزان پلیمری و با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه پروژه تولید هگزان بدون بنزن در چند فاز اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز اول پروژه که بخش مطالعاتی است از امروز آغازشده و‌ طی چند ماه آینده عملیات اجرایی نیز آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه میزان بنزن موجود در هگزان به کمتر از یک درصد خواهد رسید.

براندیشه در این آئین میزان تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه را 12 هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این بخش 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه کرمانشاه میزان نیاز سالانه هگزان بدون بنزن در کشور را ۲۰ هزار تن اعلام کرد که 7 تا ۱۰ هزار تن آن از خارج کشور ازجمله رومانی، چین و کشورهای آسیای میانه تأمین می‌شود و مابقی هگزان بدون بنزنی که در کشور تولید می‌شود نیز با روش‌هایی است که برای محیط‌زیست ضرر دارد.

افتتاحیه در پالایشگاه کرمانشاه

تولید هگزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه گامی مؤثر در راستای اقتصاد مقاومتی

براندیشه گفت: این پروژه گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز به واردات از خارج کشور است که بر اساس توان پالایشگاه کرمانشاه و به همت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه کرمانشاه در خصوص بازار مصرف محصولات این پروژه نیز اظهار کرد: هگزان بدون بنزن در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد و کرمانشاه هم از قطب‌های پتروشیمی کشور است. به‌علاوه اگر خط تولید اتیلن غرب کشور راه‌اندازی شود به ۳۵ هزار تن هگزان بدون بنزن در سال نیاز دارد.

براندیشه در پایان از آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ برج تقطیر در خلأ پالایشگاه کرمانشاه در اسفندماه امسال هم خبر داد و افزود: با اجرایی شدن پروژه تولید هگزان بدون بنزن و همچنین برج تقطیر در خلأ قطعاً پالایشگاه کرمانشاه گام‌های محکمی را مسیر رشد این شرکت در سطح کشور بر خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه