English

رئیس هیات چوگان گیلان خبر داد

تدوین پیش نویس تفاهم نامه هیات چوگان گیلان با مجتمع تحقیقات اسب کاسپین

رئیس هیات چوگان گیلان از تدوین پیش نویس تفاهم نامه همکاری هیات چوگان گیلان با مجتمع تحقیقات، آموزش و حفظ ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین زیر نظر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خبر داد.

تدوین پیش نویس تفاهم نامه هیات چوگان گیلان با مجتمع تحقیقات اسب کاسپین

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رئیس هیات چوگان گیلان از تدوین پیش نویس تفاهم نامه همکاری هیات چوگان گیلان با مجتمع تحقیقات، آموزش و حفظ ذخایر ژنتیکی اسب کاسپین خبرداد.

محمدمهدی انتظام، در نشست اعضای هیات رئیسه چوگان استان گیلان و هیات سوارکاری شهرستان رشت با مسوولان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، از تدوین پیش نویس دو تفاهم نامه همکاری جامع و کامل با مرکز مذکور خبر داد.

وی با بیان اینکه این نشست که پیرامون حمایت از اسب کاسپین، احیای ورزش ملی چوگان و تقویت رشته سوارکاری در شهرستان رشت و با هدف تعامل هرچه بهتر با این مرکز برگزارشده است، افزود: این جلسه با عنوان نشست مقدماتی بررسی ابعاد و تایید تفاهم نامه در راستای ایجاد فضای آموزشی مشترک به صورت آکادمیک، تئوری، عملی و کلاسیک با بهره گیری از امکانات مناسب مجموعه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

هیات چوگان

آکادمی چوگان در گیلان تاسیس می شود

به گفته وی پس از امضای تفاهم نامه اتفاقات خوشی از جمله تاسیس آکادمی چوگان در گیلان به منظور اجرای آموزش علمی چوگان به علاقمندان،  و نیز برگزاری کارگاه های علمی آموزشی رشته سوارکاری در سطوح عمومی و تخصصی به صورت عملی و تئوری در استان صورت خواهد پذیرفت.

انتظام تصریح کرد: با توجه به رسالت بزرگی که مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در حفظ نژاد اصیل اسب کاسپین دارد هیات چوگان استان گیلان و هیات سوارکاری شهرستان رشت، خود را ملزم به حمایت همه جانبه از مجتمع تحقیقات، آموزش و حفظ ذخایر زنتیکی اسب کاسپین می داند.

ارائه پیشنهاد نصب المان اسب کاسپین در یکی از میادین به شورای اسلامی رشت

رئیس هیات چوگان استان گیلان با اشاره به بومی بودن اسب کاسپین در گیلان و قدمت بازی چوگان، از ارائه طرح پیشنهاد استقرار المان اسب  کاسپین که از ذخایر ژنتیکی و ملی نیز هست به شورای اسلامی شهر رشت خبر داد و گفت: درخواست پیشنهاد و اجرای این طرح نیز به زودی به شورای اسلامی شهرستان رشت تقدیم خواهد شد.

هیات رئیسه چوگان1

به گفته این مسوول، بعد از امضا تفاهم نامه، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه آقایان و بانوان، برگزاری نمایشگاه گونه های مختلف اسب، معرفی چوگان و تجهیزات و محصولات مرتبط نمایشگاه و برگزاری همایش طی ایام مختلف سال از جمله دیگر الویت های فعالیت طرفین خواهد بود.

گفتنی است؛ با امضای این تفاهم نامه بستر مناسبی برای آموزش چوگان در سطح استان و کشور با توجه به پتانسیل ویژه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان که شامل زمین ورزشی، فضای مناسب و از مهمترین آنها استفاده از اسب اصیل کاسپین است؛ برای شهروندان فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است؛ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان تنها مرکز حفظ ذخایر ژنتیکی نژاد اسب کاسپین در استان است  که از جمله ویژگی های خاص این نژاد در زمینه آموزش چوگان برای نونهالان و نوجوانان را میتوان نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه