English

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد:

بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان بدهی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران اظهار کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مسجل و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مسلم اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران است.

بدهی 200 میلیارد تومانی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از بدهی 200 میلیارد تومانی اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران خبر داد.

علی خاوری،  در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن دهه فجر با بیان اینکه راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که بیشترین بدهی را به پیمانکاران دارد، اظهار کرد: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص پرداخت مطالبات در قالب اسناد خزانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: 200 میلیارد تومان بدهی  مسجل و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مسلم اداره کل راه و شهرسازی گیلان به پیمانکاران است.

خاوری از افتتاح 813 واحد در مسکن مهر استان خبر داد و گفت  :در دهه مبارک فجر 813 واحد باصرف هزینه ای بالغ بر611380 میلیون ریال با احتساب تسهیلات بانکی به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح بارافرینی طرح فرسوده در استان تصریح کرد: به ازای ساخت هر واحد جدید در رشت، تسهیلات و برای احداث هر واحد مسکونی جدید در شهرستانها، 30میلیون تومان وام، بدون سپرده گذاری اعطا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرداری ها هم در راستای اعطای پروانه های وظیفه دارند به سهولت مجوز صادر کنند ادامه داد: تاکنون در گیلان دوهزار و دویست مورد وام بازآفرینی اعطا شده است.

خاوری 2

تاکنون هیچ جذبی در اداره کل راه و شهرسازی گیلان صورت نگرفته است

خاوری با اشاره به اینکه از سال ۹۲ یک فقره جذب در سازمان خود نداشته‌ام و با پارتی بازی فردی را جذب نکردیم، گفت: در اداره ما هیچگونه خرید ماشین‌آلات فرسوده‌ای صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه براساس تصویب نامه شورای عالی اداری، امور راهداری و نگهداری راه از آغاز سال ۹۷ از ما گرفته می‌‌شود و به راهداری سپرده می‌شود، گفت: ساخت راه و مسکن برعهده ماست.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۶ از منابع مختلف اعتبارات استانی ۷۲ میلیارد داریم که تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: در بخش ملی مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد و جمع اعتبارات ۱۶۰ میلیارد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان تصریح کرد: بخش بازآفرینی شهری و تاب‌آفرینی شهری برای دولت بسیار حائز اهمیت است و قرار است بودجه ای برای آن اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به پروژهای این اداره کل گفت: پروژه ملاسرا-شفت-زنجان اعتبار آن را تا شفت گرفتیم و قرار است آن را چهارخطه کنیم. برای پروژه رضوانشهر-انزلی سروان-فومن-پونل-آستارا ردیف بودجه در نظر گرفته شده است. پروژه انزلی به سمت بهشهر و پل کابلی آستانه اشرفیه نیز جزو پروژه‌های مهم در دست اجرا هستند و بصورت فازبندی اجرایی می‌شوند.

خاوری با اشاره به اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در کارها استفاده شده است، اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای سه پروژه توسط بخش خصوصی انجام می شود و دو پروژه امامزاده هاشم به انزلی و سراوان-سیاهکل-چابکسر به صورت BOT صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینک راه و شهرسازی یکی از دستگاه هایی است که بیشترین بدهی را به پیمانکاران دارد، گفت: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص پرداخت مطالبات در قالب اسناد خزانه صورت می‌گیرد.

وی در مورد میزان بدهی اظهار داشت: ۲۰۰ میلیارد بدهی مسجل و ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی مسلم است اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان است.

خاوری سه

اختصاص بیش از ۲۲ هزار تن قیر به گیلان

خاوری با اشاره به وضعیت راههای روستایی اظهار داشت: در بخش راه‌های روستایی ۴۸۳۹ کیلومتر آسفالت روستایی داریم که درصد برخورداری روستاییان از راه های روستایی ۵۹ درصد است.

وی از اختصاص بیش از ۲۲ هزار تن قیر به استان گیلان خبرداد و با اشاره به ۸ پروژه ۲۲.۵ روکش آسفالت روستایی اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا بهمن امسال ۳۹۲ کیلومتر راه‌های روستایی در گیلان آسفالت شده است.د

وی افزود: در شهرهای رشت، بندر انزلی‌، لنگرود و لاهیجان بازآفرینی شهری پایدار صورت میگیرد و سعی داریم محلات این شهرها به سطح مطلوبی برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرحهای جامع و تفصیلی ۱۰ شهر در دست تهیه است، اظهار کرد:۵۲ شهر در استان گیلان طرح های جامع و تفصیلی مصوب هستند.

خاوری با اشاره به احداث مسکن مهر گفت: ۷۴ هزار و  ۱۹ واحد مسکن مهر در استان گیلان‌ ساخته شده است که ۵۱ و ۳۷۰ برای راه و شهرسازی است و ۶۱۶۰ واحد نیز فاقد متقاضی هستند که سعی میکنیم تا اوایل سال ۹۷ بسازیم تا پروژه مسکن مهر در گیلان تمام شود.

وی در ادامه اظهارات خود گفت:۴ بیمارستان در شهرهای رشت، لنگرود، تالش و لاهیجان در دست ساخت داریم که سعی می کنیم بیمارستان شهرهای لنگرود و لاهیجان را تا سال آینده به پایان برسانیم.

همبستگی نیاز پیشرفت و توسعه گیلان است

وی با بیان اینکه تدارک راه در استان گیلان به علت مسافرپذیر بودن استان باید برای ۵ میلیون نفر باشد، گفت: مشکل اصلی ما بیشتر از تامین منابع، تامین مصالح است.

خاوری با اشاره به اینکه برای پیشرفت و توسعه استان گیلان باید همه دست به دست هم دهیم، اظهار داشت: امیدوارم نگاه کنیم و نگاه کنند که استان‌های دیگر چگونه پیشرفت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بنده از هر انتقادی استفاده می‌کنم، گفت: طرح صیقلان به تختی با حاشیه آن تصویب شده است اما اکنون حاشیه در نظر گرفته نمی‌شود و باید فقط کریدور آن صورت گیرد. این مسیر یک شاهراه است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را آزاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ یک فقره جذب در سازمان خود نداشته‌ام و با پارتی بازی فردی را جذب نکردیم، گفت: در اداره ما هیچ خرید ماشین‌آلات فرسوده‌ای صورت نگرفته است و اصلا این کار خلاف قانون است‌.

خاوری در ادامه اظهارات خود گفت: ۱۶۰ هکتار زمین دیگر باید خریداری شود تا فرودگاه سردار جنگل رشت تبدیل به یک فرودگاه استاندارد شود ولی متاسفانه منابع مالی آن تامین نشده است.

پروژه راه اهن رشت به آستارا بر زمین مانده است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در مورد آخرین وضعیت راه آهن قزوین رشت نیز اظهار کرد: راه آهن قزوین-رشت در سال ۸۴ شروع شده است و پروژه بسیار سخت و فنی است و از نقاط بسیار سختی می‌گذرد.

خاوری با بیان اینکه اگر راه آهن به انزلی نرسد، توجیه اقتصادی ندارد، ادامه داد: آوردن پروژه تا رشت به انزلی در حال انجام است اما در پروژه رشت تا آستارا هیچ کاری نشده است به غیر از ۸ کیلومتر آستارا به آستارا.

وی افزود: سیاست ما این است که ایستگاه های راه آهن برای سهولت استفاده برای مردم باید در شهر قرار گیرد، گفت: ایستگاه راه آهن رشت در میدان گیل بیاید و در انزلی نیز ایستگاه در داخل شهر قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری موج، اداره کل راه و شهرسازی گیلان در راستای طرح باز آفرینی بافتهای فرسوده در استان، به ازای ساخت هر واحد جدید در رشت، 50 میلیون تسهیلات برای احداث هر واحد مسکونی جدید در شهرستانها، 30میلیون تومان وام، بدون سپرده گذاری اعطا می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی