English

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد:

بهره‌مندی ۴۵۰۰ مددجوی مناطق محروم از خدمات دندانپزشکی/ ثبت‌نام ۵۰۰ نفر برای جراحی صورت در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 4 هزار و 500 مددجو از روستاییان در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از خدمات دندان‌پزشکی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 4500 مددجوی مناطق محروم از خدمات دندانپزشکی/ ثبت‌نام 500 نفر برای جراحی صورت در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، امین‌الله بابویی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد:8 کاروان سلامت و متخصص دندان‌پزشکی به سراسر مناطق محروم استان اعزام شد، که تاکنون 4 هزار و 500 مددجو از خدمات دندان‌پزشکی بهره‌مند شدند.

بابویی افزود: خانه مشارکت مردمی شامل صنوف و نهادهای دولتی برای سلامت و امنیت غذایی تشکیل شد، تا سلامت به بدنه جامعه منتقل شود، لذا هر نهادی در مقابل سلامت خود و جامعه مسئول است.

وی بابیان اینکه اندیشگان سلامت با اعضای هیئت‌علمی و پزشکان علمی در حوزه سلامت تشکیل‌شده است، گفت: برای نخستین بار شورای پیام گذاران سلامت در دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای دیگر تشکیل‌شده، و همچنین شورای پیام‌رسان سلامت با اعضای رسانه برای ارائه پیام‌های بهداشتی به جامعه تشکیل‌شده است.

وی افزود: ۲۵ درصد از سلامت جامعه به وزارت بهداشت و ۷۵ درصد دیگر به سایر سازمان‌ها و نهادهای دیگر مرتبط است.

 وی بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در کل کشور مجامع استانی را در شهرستان‌ها تشکیل داده است، افزود: نشست «عدالت برای همه و همه برای سلامت» با حضور استاندار، فرمانداران و بخشداران برای اجتماعی کردن سلامت در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شد.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه برنامه جامع سلامت در بعد امنیت سلامت اجتماعی برای اولین بار در دانشگاه با مشارکت مردم تدوین شد، اظهار کرد: 14 همایش استانی ازجمله «زن سالم، جامعه سالم»، «روانشناسی در زلزله»، «بلوغ جنسی» و دوره‌های آموزشی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جهت افزایش سواد سلامت جامعه برگزار شد.

وی بابیان اینکه تاکنون 33 سازمان مردم‌نهاد سلامت در سطح استان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: امسال سازمان مردم‌نهاد بیماران اتیسم، محکم، سکته مغزی، انجمن تغذیه کودکان بی‌سرپرست و کودکان هموفیلی در استان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی بابیان اینکه تیم پزشکی مددجویان به آسایشگاه معلولین اعزام شد، بیان داشت: با مشارکت‌های مردمی و خیرین خرید تجهیزات برای مراکز تحت پوشش سالمندان، 2 کلینیک سیار دندانپزشکی و بالغ‌بر 13 میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های خیر ساز در ایام دهه فجر، بیان داشت: کلینیک دندانپزشکی گچساران بااعتبار بالغ‌بر 2 میلیارد تومان خیرین بانک کشاورزی راه‌اندازی می‌شود، و همچنین خانه‌های بهداشت و درمان در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی بابیان اینکه برای اولین بار مجتمع آموزشی علوم پزشکی راه‌اندازی شد، گفت: همچنین برای اولین بار «جشن نفس» در جنوب کشور، کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی در تدوین برنامه سلامت رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

بابویی با اشاره به حضور تیم فوق تخصص خیرین جراحی فک و صورت روز سه شنبه 17 بهمن در استان، اظهار داشت: هزینه هر عمل جراحی 15 میلیون تومان است، اما تیم پزشکی پرفسور کلانتر هرمزی این کار خیرخواهانه را در استان انجام خواهند داد.

وی افزود: تاکنون بیش از 500 نفر برای جراحی شکاف کام و لب در استان ثبت‌نام کردند، که با توجه به محدودیت 120 نفر مورد عمل جراحی صورت قرار می‌گیرد، و همچنین با حمایت موسسه محکم در استان سایر بیماران به تهران انتقال خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه