English

استاندار هرمزگان:

بهره برداری از ۴۹۸ طرح عمرانی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی و تا پایان سال ۴۹۸ طرح عمرانی با اعتبار چهار هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۴۹۸ طرح عمرانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در نشست خبری افزود: در ایام دهه فجر بهره برداری از طرح‌های عمرانی، حمل و نقل، ارتباطات، بازرگانی و تعاون، مسکن و فرهنگ و ارشاد، کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزشی و منابع آب را خواهیم داشت.

وی گفت: ارتقای تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس از ۱۲ میلیون لیتر به ۲۴ میلیون لیتر، بهره برداری از پالایشگاه گاز گورزین، باغ پرندگان بندرعباس از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی هرمزگان در دهه فجر امسال است.

استاندارهرمزگان افزود: بخشی از این طرح‌ها در دهه فجر و بخشی دیگر با حضور رئیس جمهور در استان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

همتی گفت: اعتبار سرمایه گذاری و هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها از محل بخش خصوصی، دولتی و مشارکتی تامین شده است.

وی افزود: دردهه فجر امسال طرح‌های انژری با ۱۰۳ طرح، صنعت، معدن و تجارت با ۵۱ طرح و آموزش با ۴۵ طرح و کمترین طرح‌ها به مسکن و شهرسازی با ۱۶، رفاه و تامین اجتماعی با ۸ و بهداشت و درمان با ۳ طرح اختصاص دارد.

استاندار هرمزگان گفت: قرار است در دهه فجر امسال دویست محله فرسوده در کشور با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس بازسازی شود.

بهره برداری از پست ۶۳ کیلو ولت مصلی بندرعباس، ایستگاه پمپاژ فاضلاب شهرک نبوت و واحد تولید قطعات موتور‌های برقی شهرک صنعتی بوستانو در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی است.

پارسال ۶۵۴ پروژه با اعتبار بر ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر در هرمزگان به بهره برداری رسید که امسال از نظر اعتباری این رقم به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

اشتغالزایی 16 هزار نفر در هرمزگان

استاندار هرمزگان در حاشیه این نشست به نرخ بیکاری ده و نه دهم درصد‌ی در سه ماه دوم امسال اشاره کرد و افزود: با مدیریت بهینه و استفاده از ظرفیت‌ها باید بتوانیم در رفع نیاز‌ها و خواسته‌های مردمی، کاهش بیکاری و فعال کردن حوزه تولید نقش بهتری نسبت به سایر استان‌های کشور داشته باشیم.

همتی گفت: هم اکنون برای ۱۶ هزار نفر در استان اشتغالزایی شده که در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: با اجرای کامل طرح پرورش میگو هم می‌توان برای ۵۰ هزار نفر اشتغالزایی کرد.

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل زنجیره تولید در بخش صنایع و معادن از برنامه‌های اولویت دار است که با وجود ظرفیت‌هایی در صنایع پایین دستی استان باید بخش صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی تلاش کنند فرصت‌های سرمایه گذاری رادر اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

همتی افزود: در غرب استان هرمزگان نیز در شهرستان پارسیان منطقه ویژه انرژی بر باعملیات بارگیری و تخلیه ۴۰ میلیون تن کالا در سال را دارد و ۱۰ هزار هکتار زمین برای صنایع انرژی بر آماده شده است.

اصلاح باغ های فرسوده هرمزگان

وی گفت: اصلاح و ساماندهی باغ‌های خرما، لیموترش و نارنگی در استان در اولویت است و از ۳۶ هزار هکتار نخل در استان، ۲۳ هزار هکتار فرسوده است که باید نوسازی شوند.

استاندار هرمزگان افزود: فعال کردن دامداران نیمه صنعتی و صنعتی بویژه دام سبک از نوع دام‌های بومی استان که بازار خوبی در کشور‌های حوزه خلیج فارس دارد نیز در دستور کاراست.

همتی افزود: فعالیت‌های ملوانی، مبادله‌های مرزی و تعاونی‌های مرزنشینان نیز در استان با هدف استفاده ساحل نشینان می‌توانند در کنار صید و صیادی به این فعالیت‌ها بپردازند.

تبدیل بندر شهید رجایی به بندر‌های نسل سوم در دستور کار قرار دارد

وی گفت:تبدیل بندر شهید رجایی به بندر‌های نسل سوم جهان در دستور کار قرار دارد که مرحله مطالعاتی آن انجام شده و تملک زمین در حال انجام است.

استاندار هرمزگان گفت:همچنین توسعه آزاد راه بندرعباس به سیرجان و آزاد راه بندرعباس به کرمان در دستور کار است.

وی افزود: مناسب سازی جاده‌های هرمزگان به سمت استان‌های کرمان و فارس بستری را برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند.​

راه اندازی خط دوم قطارتهران به بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: با اتصال خط دوم قطار تهران به بندرعباس در سال ۹۷ و ۹۸ فاصله فعلی از ۱۸ ساعت به ۱۰ ساعت کاهش می‌یابد.

تبدیل شدن هرمز به منطقه فقط گردشگری

وی افزود: طبق برنامه صورت گرفته، جزیره هرمز تنها به منطقه گردشگری تبدیل شده و هیچ فعالیت دیگری در آن صورت نمی‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: فعالیت‌ها و زیر ساخت‌های گردشگری توسط دولت و بخش خصوصی توسعه می‌یابد که دولت در بخش زیرساخت‌ها تفاهم نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام داده و به صورت مشارکتی با اعتبار ۳۷۰ میلیارد تومان برای طرح‌های زیر ساختی در جزیره هرمز تامین شد.

همتی افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۴۳ دهیاری در روستا‌ها ساخته می‌شود و سه بخش «لیردف جاسک، بالاشهر رودان و بندزرک میناب» شهر می‌شود.

استاندارهرمزگان افزود: بخشی از طرح‌ها  عمرانی هرمزگان در دهه فجر و بخشی دیگر با حضور رئیس جمهور در هرمزگان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 

جزیره هرمز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه