English

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در دیدار با امام‌جمعه شهرستان دلفان:

ائمه جمعه و جماعات نقشی کلیدی در تبیین آموزه‌های زیست محیطی دارند

حجت الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان دلفان با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

ائمه جمعه و جماعات نقشی کلیدی در تبیین آموزه‌های زیست محیطی دارند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در آئین میزبانی از حجت‌الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان دلفان، گفت: ائمه جمعه و جماعات، نقشی کلیدی در تبیین آموزه‌های زیست محیطی دارند.

در این دیدار که در دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاونین و روسای ادارت ستادی این اداره کل برگزار شد، فتحی بیرانوند با اشاره به اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی دانست و افزود: همه باید در راستای صیانت و حفاظت از این موهبت الهی تلاش کنیم.

نقش ائمه جمعه در تبیین آموزه‌های زیست محیطی، کلیدی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، ادامه داد: با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات در جهت فرهنگ‌سازی زیست محیطی و تاثیرات عمیق گفتار آنان در میان اقشار مختلف جامعه، خواستار تبیین آموزه‌های زیست محیطی توسط ائمه جمعه در مراسمات و مناسک مختلف از جمله نماز وحدت بخش جمعه هستیم.

امام جمعه شهرستان دلفان نیز در این دیدار، فرهنگ سازی را مهم‌ترین عامل حفظ محیط زیست دانست و بر تلاش همه جانبه جهت تقبیح شکار و صید در بین آحاد جامعه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام جمیاری، فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست را بخشی از وظایف ائمه جمعه و جماعات دانست و افزود: خدمت به محیط زیست هم اجر معنوی دارد و اجر اخروی.

حضرت امام رضا(ع)، الگوی بی‌همتای حفاظت از محیط زیست است

وی، گفت: وجود الگوی بی‌همتای زیست محیطی مانند امام رضا (ع)،  وظیفه ما در راستای حفاظت و حراست از زندگی موجودات را دو چندان کرده است، لذا لازم است تا در این خصوص، پیروی از دستورات ائمه و اهل بیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه