English

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:

خراسان رضوی جزء ۳ استان برتر کشور در تولید محصولات دامی است

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در سال‌های اخیر جزو ۳ استان برتر کشور در تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم‌مرغ بوده است.

خراسان رضوی جزء ۳ استان برتر کشور در تولید محصولات دامی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، احمد شریعتی اظهار داشت: خراسان رضوی در سال‌های اخیر جزو ۳ استان برتر کشور در تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم‌مرغ بوده است.

وی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه میزان تولید محصولات دامی در استان به ۱۱۰ میلیون تن رسیده است اظهار داشت: در سطح کشور ۱۵۰ میلیون واحد دامی داریم که ۱۰ درصد آن و معادل ۱۵ میلیون واحد در خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: ۷ میلیون دام سبک، ۴۰۰ هزار دام سنگین، ۳۰ میلیون جوجه گوشتی و ۱۰ میلیون جوجه تخم‌گذار در استان داریم و خراسان رضوی در سال‌های اخیر جزو ۳ استان برتر کشور در تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم‌مرغ بوده است.

هیچگونه بیماری دامی در استان وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دامی پایان یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد ۲۲ میلیون نوبت سر واکسیناسیون رایگان دامی در استان انجام شد و خراسان رضوی هیچگونه مشکلی در بیماری‌های دامی تب برفکی، تب کریمه کنگو، آنفولانزای فوق حاد و غیره را نداشته‌ایم و این بیماری‌ها در ۱۶ استان کشور بوده که خوشبختانه نام خراسان رضوی در آن دیده نمی‌شود.

شریعتی تصریح کرد: به علت مشکلات آنفولانزای فوق حاد ۲۰۰ هزار جوجه معدوم شده است و یکی از دلایل گرانی تخم‌مرغ همین مورد بوده است.

وی تاکید کرد: در سطح استان ۳۶ کشتارگاه دام، ۱۵ کشتارگاه طیور، ۱۵ مرکز دامی، ۵۴ مرکز عرصه گوشت و فرآورده‌های دامی، ۷۲ کارخانه خوراک دام، ۱۶۰ کارخانه شیر و ۱۰ سردخانه مواد پروتیئنی داریم که به‌صورت مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرند و در ۲۱۰ بازدید اخیر ۱۶۰۰ مورد تخلف گزارش شده که ۱۱۰۰ مورد آن به مراجع قضایی معرفی شدند.

فعالیت ۱۲۰تیم نظارتی در ایام نوروز

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نقش اصلی دامپزشکی نظارت بر محصولات دامی بوده است، گفت: ۶۰ تا ۷۰ بیماری‌ها ناشی از بی‌احتیاطی‌های صورت گرفته بوده است؛ همچنین در بحث ذبح شرعی نظارت ناظر شرعی را داریم تا پاک بودن و سالم بودن را در کنار هم داشته باشیم.

شریعتی افزود: در ایام نوروز ۱۲۰ تیم نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه به‌صورت شبانه‌روز فعال خواهند بود. 

وی بیان کرد: در بحث واکسن‌ها و داروهای دامی هیچگونه کمبود و مشکلی در امر تولید نداریم و نظارت‌های آن هم به‌صورت مستمر انجام می‌شود و خبرهای منتشر شده در خصوص بازار سیاه واکسن و داروی دام و طیور را تکذیب می‌کنیم.

در استان قاچاق دام نداریم

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه قاچاق دام زنده به استان و کشور را نداریم، تصریح کرد: گوشت وارداتی از سمت سیستان و بلوچستان داریم، اما قاچاق نیست.

وی تاکید کرد: در ایام‌های خاص سال همچون ایام فاطمیه که اوج برنامه‌های هیئات مذهبی را داریم از برگزارکنندگان درخواست داریم که ذبح دام را در محل انجام ندهند و این کار به‌صورت رایگان در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود و در صورت مشاهده از سوی ناظران و بازرسان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود‌.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه