English

مدیرعامل منطقه آزاد اروند:

جهت پرواز از آبادان به اروپا با شرکت های هواپیمایی مذاکره می شود

نشست خبری مدیرعامل، معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه برگزار شد.

جهت پرواز از آبادان به اروپا با شرکت های هواپیمایی مذاکره می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، اسمعیل زمانی امروز (11بهمن) طی نشست خبری سازمان منطقه آزاد اروند با اصحاب رسانه، اظهار کرد: آبادان سوابق هنری و فرهنگی تعریف شده ای دارد که  با تمدن جدید شکل گرفته است و فرهنگ مردم این شهر با فرهنگ جدید بشری عجین شده است به طوری که نو ترین و بهترین مسایل فرهنگی در این شهر به منسه ظهور میرسد و می‌تواند ظرفیت پایولت مسایل مختلف فرهنگی در کشور باشد.

وی تصریح کرد: اخیرا بودجه های فرهنگی و هنری در منطقه آزاد اروند رشد کرده است که امیدواریم در راستای توسعه فرهنگی و هنری منطقه به سمت پایلوت شدن پیش برویم که تشکیل اداره کل ارشاد منطقه آزاد اروند نیز در همین راستا بود.

زمانی ادامه داد: برگزاری جشنواره های هنری نیز در ارتقا فرهنگی جامعه نقش دارد و انتظار جامعه را برای رشد و توسعه بیشتر می‌کند  ودر نتیجه موجب افزایش توجه و عمق نگاه مردم می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برنامه های کلان برای توسعه در منطقه، عنوان کرد:  پروژه های اجرایی در حوزه های مختلف جزئی و کلان مشخص شده است که پروژه های زیر ساختی مختلفی را در حال اجرا داریم اما این پروژه ها زمانی به چشم میاید که به نتیجه برسد.

زمانی تاکید: تلاش می‌کنیم اقدامات کلان منطقه آزاد اروند اطلاع رسانی شود که از اصحاب رسانه  نیز خواستاریم تا مزایای منطقه مانند معافیت های مالیاتی را اطلاع رسانی کنند که مردم بتوانند از این حقوق آگاه شده و مطالبه گر آن باشند.

وی خاطر نشان کرد: لغو روادید اتباع خارجی در منطقه به معنای عدم کنترل نیست چرا که زیرساخت های کنترلی موجود است. به دنبال مذاکره با شرکت های هواپیمایی هستیم تا پروازی از آبادان به اروپا داشته باشیم و اتباع اروپایی بتوانند راحت تر به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

وی بیان کرد: بعد از این اتفاق رخداد ها و کنفرانس های بین المللی نیز می‌تواند در منطقه آزاد اروند برگزار شود که این موضوع گردشگری را در حوزه های مختلف تقویت می‌کند.

سی و شمین جشنواره فیلم فجر

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند برگزار می شود

همچنین در این نشست همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، با اشاره به برنامه های دهه فجر بیان داشت: امسال مقرر شد سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در منطقه آزاد اروند همانند یک استان برگزار شود‌‌ که مکان برگزاری این جشنواره نیز منطقه آزاد اروند سینما نخل خرمشهر و سینما مهر آبادان است.

قنواتی تصریح کرد: همزمان با این جشنواره گروهی از فیلم سازان و صاحبات اثر در این حوزه را دعوت می‌کنیم تا جلساتی با موضوع فیلم و سینما با مردم داشته باشند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۴ بهمن ماه نیز افتتاحیه جشنواره در سینما نخل خرمشهر و اختتامیه را در آبادان برگزار می‌کنیم و قرار است نشست هایی با مدیران سینمایی انجام دهیم که بخشی از تجهیزات سینمایی را به روز کنیم و همچنین سینماهای قابل حمل یا پرتابل را برای روستاها ایجاد کنیم.

موعود شمخانی

با اجرای  پروژه های عمرانی دهه فجر منطقه اروند صغیر زیباتر می شود

موعود شمخانی معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست خبری با بیان فعالیت های عمرانی در ایام دهه فجر، اذعان داشت: در حوزه عمرانی در روز ۲۱ بهمن ماه امسال با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور چندین پروژه را کلنگ زنی می‌کنیم که سازه بال شمالی بیمارستان آیت الله طالقانی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، تجهیز بیمارستان ۳۲ تخت خوابی اروند کنار به مبلغ ۸ میلیارد تومان، افتتاح دو مدرسه در روستاها و افتتاح پروژه بهسازی چمن و شبکه فاضلاب روستاها از جمله این پروژه ها است.

وی اضافه کرد: تجهیز و راه اندازی بارانداز تجاری شلمچه و  همچنین کلنگ زنی و تکمیل اروند صغیر به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در عرض  یک سال و نیم انجام می‌شود که طی این برنامه منطقه اروند صغیر بسیار بهتر و زیباتر از اروند حال حاضر می‌شود.

شمخانی ادامه داد: پروژه اتصال راه آهن شلمچه به راه آهن بندر امام خمینی (ره) نیز در همین روز کلنگ زنی می‌شود که بعد از اتمام آن شهرک های صنعتی خرمشهر و آبادان به راه آهن کشور متصل می‌شوند.

معاون توسعه و عمران سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین در این روز پروژه فاز دوم ترمینال فرودگاه آبادان به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان، بهسازی معابر عمومی در روستاها و تعدادی پارک در شهر کلنگ زنی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه