English

استاندار گیلان خبر داد

افزایش ۲۰۰ میلیارد تومانی تسیهلات اشتغال زایی روستایی

استاندار گیلان با اشاره به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور از قول مساعد جهانگیری جهت افزایش 200 میلیارد تومانی تسیهلات اشتغالزایی روستایی در بخش گردشگری استان خبر داد و افزود: شرایط خوبی در بخش توسعه گردشگری استان فراهم گردیده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گیریم.

افزایش 200 میلیارد تومانی تسیهلات اشتغال زایی روستایی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این نشست که امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، گردشگری را محور اصلی و مهم توسعه استان برشمرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت های استان در جهت توسعه بخش گردشگری بهره گیریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رویکردی که در بخش گردشگری استان برآن تأکید داریم رویکردی متناسب با ظرفیت و استعداد گیلان است افزود: برنامه‌ریزی در نظر گرفته شده در بخش گردشگری بیشتر در جهت رونق اقتصادی، اشتغال زایی و استفاده از مواهب طبیعی است.

وی بر ضرورت بررسی و تعیین دقیق نقاط گردشگری و همچنین مدون کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در این بخش تأکید کرد و افزود: باید با مشخص کردن فرصت‌های گردشگری و معرفی آن به سرمایه‌گذاران زمینه توسعه این بخش را فراهم  کنیم .

استاندار گیلان با اشاره به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور از قول مساعد دکتر جهانگیری جهت افزایش 200 میلیارد تومانی تسیهلات اشتغالزایی روستایی در بخش گردشگری استان خبر داد و افزود: شرایط خوبی در بخش توسعه گردشگری استان فراهم گردیده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گیریم.

جلسه توسعه گردشگری

لزوم تهیه کتابچه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری

استاندار گیلان از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه گردشگری در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و افزود : با شناسایی و معرفی فرصت‌های گردشگری در جهت جذب سرمایه‌گذاران و اختصاص اعتبارات برای احداث زیرساخت‌های لازم این بخش تلاش کنید.

 سالاری بر لزوم تهیه کتابچه‌ای از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری تأکید کرد و افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی در حوزه‌هایی اختصاص داده شود که درآمدزایی برای مردم در پی داشته باشد.

 سالاری همچنین بر لزوم مشخص نمودن قابلیت‌های بوم گردی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و افزود: باتوجه به استعداد گردش‌پذیری روستاها، می توان  تعداد واحدهای بوم‌گردی قابل ساخت را مشخص نمود.

وی توسعه گردشگری را موجب رونق استان، توسعه اشتغالزایی و همچنین حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: در تالاب و آب‌بندان‌های بزرگ می‌توان تسهیلاتی را برای ساخت سازهای خدماتی و پذیرایی شناور ، اختصاص داد.

وی تصریح کرد: استاندار گیلان از اختصاص چهارشنبه هر هفته صرفاً به مباحث گردشگری خبر داد و افزود: بخش اعظمی از مشکلات اشتغال استان تنها با توجه به بخش گردشگری می‌توان حل کرد.

توسعه گردشگری دریایی از اولویت‌های مهم استان

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت گردشگری کشاورزی در روستا ها اظهار داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت های کشاورزی روستایی و پیوند زدن آن به گردشگری می توان زمینه توسعه این بخش را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه گردشگری دریایی را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: نقاط مستعد در جهت توسعه گردشگری و گشت‌های دریایی شناسایی و معرفی شود.

وی اظهار داشت: خود را در جهت ایجاد فرصت شغلی برای مردم مسئول بدانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه