English

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی:

سازمان انتقال خون خراسان رضوی نیاز خونی ۵۸ بیمارستان و مرکز درمانی را پاسخ می‌دهد

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: سازمان انتقال خون خراسان رضوی در حال حاضر نیاز خونی 58 بیمارستان و مرکز درمانی و 6 دانشگاه علوم پزشکی استان را پاسخ می‌دهد.

سازمان انتقال خون خراسان رضوی نیاز خونی 58 بیمارستان و مرکز درمانی را پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سیدحمیدرضا اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان انتقال خون خراسان رضوی در حال حاضر نیاز خونی 58 بیمارستان و مرکز درمانی و شش دانشگاه علوم پزشکی استان را پاسخ می‌دهد.

کاهش ذخایر خونی در زمستان

وی با اشاره به اینکه در روزهای بسیار گرم و یا بسیار سرد سال میزان اهدا کمی پایین می‌آید، تصریح کرد: با توجه به وقوع سوانح و حوادث بسیار ما باید ذخایر خونی را مرتب تقویت کنیم؛ اما در این ایام شاهد هستیم ذخایر کمی پایین می‌آید که ممکن است مشکل‌ساز باشد.

52 درصد اهداکنندگان، مستمر هستند

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی عنوان کرد: تعداد زیادی اهدا کننده در استان وجود دارد که از میان آنها 52 درصد اهداکنندگان مستمر هستند و ما زمانیکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی پیدا می‌کنیم این افراد را از طریق پیامک فراخوان کرده و آن‌ها نیز مراجعه می‌کنند و به این طریق ذخایر خونی در استان را بالا می‌برند.

اسلامی به مصرف زیاد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اهداء خون هم برای فرد اهداکننده خوب است که بدن خود را با آثار مثبت خون دادن عادت می‌دهد و هم اقدامی خداپسندانه است تا ما بتوانیم بیمارستان‌ها را پوشش دهیم و چنانچه حادثه‌ای پیش آید از توان پوشش بیشتری برخوردار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته علی رغم اینکه ظرفیت تولید حدود 57 تا 60 هزار کیسه خون بود؛ اما ما توانستیم 332 هزار کیسه خون و فرآورده آن را به این 58 بیمارستان دهیم.

هیچ عملی کنسل نشد

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی یادآور شد: همچنین با همت مردم و همکاران سازمان انتقال خون در سال گذشته حتی یک عمل هم به خاطر نبودن خون یا فرآورده‌های خونی دچار کنسلی نشد.

اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون در فصل سرد سال ذخایر کاهش پیدا کرده است، بنابراین از مردم خواهشمندیم در این مشارکت اجتماعی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته خون را به صورت خون می‌گرفتیم و به صورت خون نیز تزریق می کردیم، بیان کرد: اکنون خون را تبدیل به فرآورده می‌کنیم و تنها پنج درصد خون‌هایی که گرفته می‌شود به صورت خون به بیمارستان‌ها داده شده و مابقی آن تبدیل به فرآورده خونی می‌شود.

هر فرد می‌تواند جان 3 نفر را نجات می‌دهد

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی‌با بیان اینکه از هر کیسه خون سه کیسه فرآورده می‌گیریم، افزود: این فرآورده‌ها شامل پلاکت، گلبول قرمز و پلاسما است و هر فرد با اهداء خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد و به زندگی طبیعی برگرداند.

اسلامی با بیان اینکه بر اساس آمار از هر سه نفر یک نفر تا پایان عمر به فرآورده‌های خونی نیاز پیدا خواهد کرد، اظهار کرد: این مشارکت اجتماعی باعث می‌شود وقتی افراد خودشان روی تخت بیمارستان بروند ذخیره قوی وجود داشته باشد تا بتوان همه مردم را پوشش داد.

وی در پایان به پایگاه‌های انتقال خون در مشهد اشاره کرد و گفت: پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان تقی آباد ابتدای خیابان دانشگاه روبه روی خیابان کفایی صبح و بعدازظهر آماده دریافت خون‌  اهدایی هستند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی‌‌ادامه داد: پایگاه امید در چهارراه شهدا به سمت حرم، نبش آیت‌الله شیرازی سه مجتمع تجارتی امید در طبقی منهای یک، صبح و عصر فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه