English

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان خبر داد

برگزاری ۲۱۰۰ برنامه در دهه مبارک فجر سال‌جاری

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان از برگزاری ۲۱۰۰ برنامه و ۲۱۴ ویژه ‌برنامه در دهه مبارک فجر سال‌جاری خبر داد.

برگزاری ۲۱۰۰ برنامه در دهه مبارک فجر سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در جمع خبرنگاران با تبیین عوامل پدیداری، رموز پیروزی و اصول پایداری انقلاب اسلامی ایران، گفت: آنچه انقلاب اسلامی را از دیگر انقلاب‌های جهان متمایز و متفاوت کرده است پایبندی مردم به اعتقادات دینی، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و نقش‌آفرینی به‌موقع و حضور آگاهانه در مناسبت‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به حضور مردم در همۀ عرصه‌ها اصرار داشتند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه مسئولیت‌ها را به مردم سپردند؛ لذا تاکید ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان نیز بر مردمی‌برگزارشدن مراسم و برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان نظام و تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعۀ اسلامی ایران، اظهار کرد: هدف اصلی دشمنان قسم‌خورده اسلام، ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای ۳۹ ساله انقلاب اسلامی، بیان کرد: تحقق و تداوم شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف جهانی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه ملت ایران ایام‌الله دهه فجر را عید بزرگ و مبارک خود می‌داند، افزود: با توجه به تقارن دهه فجر سال‌جاری با ایام فاطمیه اول، برنامه‌های دهه مبارک فجر با حفظ شئونات سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۲۱۰۰ برنامه و ۲۱۴ ویژه ‌برنامه در دهه مبارک فجر سال‌جاری خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب ۲۲ کمیتۀ ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… برای مناطق شهری و روستایی سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ۱۶ شهرستان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تشکیل ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ۱۶ شهرستان و بیش از ۲ هزار روستای گیلان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های سال‌جاری ستاد دهه فجر با گستره استانی، شهرستانی و محلی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از برگزاری سه ویژه برنامه یوم‌الله ۱۲ بهمن در مزار روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی، فرودگاه سردار جنگل و گلزار شهدای رشت خبر داد و گفت: مراسم یوم‌الله ۱۲ بهمن شهر رشت راس ساعت ۹ صبح با سخنرانی استاندار گیلان در گلزار شهدا برگزار خواهد شد.

وی رژه موتور سواران، کشاورزان با ادوات کشاورزی و سوارکاران و همچنین به صدا درآمدن بوق کشتی‌ها و ناقوس کلیساها را از دیگر برنامه‌های یوم‌الله ۱۲ بهمن اعلام کرد و اظهار کرد: زنگ انقلاب با توجه به تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه، صبح روز شنبه ۱۴ بهمن در مدارس سراسر استان نواخته خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری جشنوارۀ قرآنی ویژۀ روستائیان و عشایر در روز ۱۲ بهمن در شهرستان آستانه اشرفیه از سوی کمیتۀ روستایی وعشایری خبر داد و افزود: یادمان۶۳ شهید گیلانی انقلاب اسلامی و برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها و گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در روز ۱۹ بهمن از سوی کمیتۀ ایثارگران ستاد دهه فجر استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه سومین جشنوارۀ فرهنگی و هنری فجر از سوی کمیتۀ فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر گیلان در روزهای منتهی به دهه فجر در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری ۱۶ همایش شعر انقلاب در ۱۶ شهرستان استان، برگزاری یادواره شهدای هنرمند، برگزاری جشن بزرگ انقلاب همراه با تقدیر از اصحاب فرهنگ و هنر استان، برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب فاطمی و برگزاری سومین جشنواره مد و لباس گیلان از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی از برگزاری جشنوارۀ بازی‌های بومی و محلی در روستاهای استان و برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر در رشته‌های پرمخاطب از سوی کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: یادواره «فرحناز معصومی» شهیده زن گیلانی انقلاب اسلامی، ۱۷ بهمن در شهرستان رودبار از سوی کمیتۀ زنان و خانواده ستاد دهه فجر گیلان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه همایش کشوری امام و انقلاب از سوی کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری جشنوارۀ مجازی در رشته‌های طراحی، عکس، انیمیشن و روایت‌گری با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری ویژه برنامۀ «بهمنی شو» با موضوع بررسی تاریخ شفاهی انقلاب با حضور مبارزین انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

برنامه های دهه فجر

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش ‌آموزی

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه یادواره شهدای فرهنگی و دانش ‌آموزی در روز ۱۷ بهمن از سوی کمیتۀ فرهنگیان و دانش آموزی ستاد دهه فجر استان برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری نمایشگاه مدرسۀ انقلاب و اکران فیلم‌های منتخب جشنوارۀ مردمی عمار در مدارس استان از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی از برگزاری همایش رسانه و انقلاب اسلامی با سخنرانی دکتر «طالب‌زاده» در روز ۱۸ بهمن از سوی کمیته بسیج خبر داد و افزود: یادواره شهدای کارگری در روز ۲۱ بهمن از سوی کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر گیلان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برگزاری جشن انقلاب در ۳۲ مسجد نقش‌آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنوارۀ خوشنویسی با عنوان مشق نور از بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری از برنامه‌های کمیته مساجد است، افزود: از ۳۹ شخصیت شاخص فرهنگی تأثیرگذار در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی از سوی کمیتۀ تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر استان تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی، محافل انس با قرآن کریم، نمایشگاه‌های حجاب، نمایش‌های خیابانی و تئاترعروسکی با موضوع انقلاب، جشنواره‌های غذای سالم و محلی، کارگاه‌های قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان، جشنواره بادبادک‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های آثار هنری همچون نقاشی، خوشنویسی، عکس، کاریکاتور و پوستر از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر استان است.

وی با اشاره به برگزاری جشن انقلاب، نورافشانی، پرواز بالن‌ها در شب یوم‌الله ۲۲ بهمن، تصریح کرد: در این شب بزرگ، گلبانگ الله‌اکبر از گلدسته‌ها و مأذنه‌های بقاع متبرکه و مساجد سراسر استان پخش خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از سخنرانی «آیت‌الله حسینی بوشهری»، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن شهر رشت خبر داد و افزود: راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در ۵۸ نقطه استان گیلان برگزار می‎شود و در شهر رشت راس ساعت ۹ صبح از مسیرهای پنج‌گانه به سوی میدان شهدای ذهاب آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی