English

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

سازمان بیمه سلامت نیازمند جراحی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت منابع مالی، تامین اعتبارات پایدار و جراحی است.

سازمان بیمه سلامت نیازمند جراحی است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، طاهر موهبتى گفت: اگر کسی آمده که تحولی ایجاد کند و به سازمان بیمه سلامت کمک کند، باید توجه کرد چه مشکلی به وجود می‌آمد که در سال ۹۵ با وجود چاپ اوراق، در پایان سال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم.برای استمرار طرح تحول نظام سلامت،سازمان بیمه سلامت نیازمند جراحی است.

 وی در اجلاس مدیران بیمه سلامت در مشهد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت از وزارت رفاه منفک و به وزارت بهداشت ملحق شد.

 یک میلیون خراسانی بیمه سلامت دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در روزهای اولی که این سازمان شکل گرفت حدود ۶ میلیون نفر و امروز ۴۱ میلیون نفر در سازمان بیمه سلامت عضویت دارند و امروز ۵ صندوق در این سازمان وجود دارد.

موهبتی گفت: در صندوق بیمه همگانی نزدیک به ۹ میلیون نفر و در خراسان رضوی حدود ۱ میلیون نفر عضو هستند.

وی تصریح کرد: از سال ۹۰ تاکنون سازمان بیمه سلامت زیان انباشه می‌دهد و همه صندوق‌های این بیمه تقریبا زیان‌ده هستند.

چاپ اوراق، 4هزار میلیارد تومان زیان داد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: نمی‌توان پذیرفت که در همه ادوار، افراد ناکارآمد و غیرمتعهد در راس کار بودند، بلکه حتما اتفاقی وجود دارد که چنین آسیب‌هایی به صندوق‌ها وارد می‌شود.

موهبتی ادامه داد: اگر کسی آمده که تحولی ایجاد کند و به سازمان بیمه سلامت کمک کند، باید توجه کرد چه مشکلی به وجود می‌آمد که در سال ۹۵ با وجود چاپ اوراق، در پایان سال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داریم.

وی افزود: چرایی و آسیب شناسی زیان انباشته بیمه سلامت را باید بررسی کرد. یکی از مهم‌ترین اشکالات این است که بدهی صندوق‌های بیمه‌ای مربوط به گذشته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: گویا کابوسی برای بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده که روزی از بخش بیمه‌ای مطالبه نداشته باشد.

موهبتی گفت: بدهی صندوق‌های بیمه‌ای در رگ و خون بخش خصوصی و دولتی جاری شده و باید این مشکل را حل کرد.یکی از مباحث مهم این است که برای حوزه بیمه فرمایش می‌کنیم، اما هزینه فرمایش را پرداخت نمی‌کنیم.

وی افزود: چرا درآمد کشور ما گاهی در حد کشورهای در حال توسعه است، اما سخاوت‌مندی ما در حد کشورهای توسعه یافته است؟ در حالی‌که ۱۱ میلیون نفر را بیمه کردیم، اما عددی که به سقف بیمه شدگان ما اضافه شدند ۵ میلیون نفر هستند.

34میلیون بیمه شده سلامت رایگان 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از مجموع ۴۱ میلیون نفر بیمه‌شده سلامت، ۳۴ میلیون نفر (بدون مشمولین کمیته امداد) بیمه شده رایگان داریم. آیا می‌توان باور کرد که ۴۰ میلیون نفر داریم که نمی‌توانند ماهی ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند؟ به ما گفته می‌شود با این شرایط به خرید راهبردی فکر کنیم.

موهبتی تصریح کرد: می‌گویند بودجه ۹۶ رشد خوبی داشته که نسبت به بودجه سال ۹۵، بودجه صد در صد افزایش داشته، اما سوال این است که این بودجه نسبت به عملکرد سال ۹۵ چقدر افزایش داشته است؟ ۲ درصد!

وی گفت: عده‌ای اشکالاتی از طرح تحول سلامت گرفتند و حالا منتظرند مشکلاتی به وجود بیاید و بگویند که از روز اول گفتند.اشکالات طرح تحول سلامت باید رفع شده و باید از طرفی خوبی‌های آن نیز گفته شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اوضاع فعلی نیاز به جراحی دارد و سازمان‌هایی مثل بیمه سلامت در وضعیتی هستند که نیاز به چاقوی جراحی دارند.وقتی در کشور ارزیابی وسع شد گفتند کسانی که در ۵ سال گذشته سفر خارجی نرفتند یا معامله ساختمان و ماشین نکردند یا ۵۰ میلیون ورود و خروجی مالی نداشتند یعنی کسانی هستند که زیر خط فقر قرار دارند.

موهبتی گفت: سه راه داریم، اول این‌که منابع خود را پایدار کنیم، دوم جمعیت را واقعی ببینیم و سوم این‌که سرانه ما افزایش پیدا کند. بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هم‌پوشانی بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی وجود دارد.

وی افزود: انجمن‌ها و نظام پزشکی نیز باید به بیمه سلامت کمک کند و داروهایی که ضررهای بسیاری دارد و ارجاعات بیش از حد تصویربرداری و سونوگرافی که ضررهای فراوانی دارد بر اساس گایدلاین‌ها حذف شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به ضرر 4هزار میلیاردیچاپ اوراق در سال گذشته متذکر شد:سازمان بیمه سلامت نیازمند جراحی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه