English

دستگیری عامل سرقت طلای پیرزنان مشهدی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل سرقت های سریالی طلای پیرزنان سالخورده در مشهد خبر داد.

دستگیری عامل سرقت طلای پیرزنان مشهدی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سردار "قادر کریمی" در تشریح این پرونده گفت: از چندی قبل گزارش سرقت های سریالی طلای زنان سالخورده در خیابان های شهر مشهد به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پی گیری سریع پرونده و شناسایی و دستگیری سارق صادر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در حالی که بررسی های گسترده پلیسی در رابطه با این سرقت آغاز شده بود پیرزنی با تنظیم دادخواستی به پلیس آگاهی مراجعه و با اعلام شکایت خود عنوان کرد طعمه سارقی حرفه ای شده است.

وی افزود: بررسی های بعدی پلیس در این رابطه حاکی از آن بود که بیشتر این سرقت ها درکوچه پس کوچه های مناطق شمالی شهر مشهد رخ داده و به همین علت کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی در مشهد با دستور صریح مقام قضائی ماموریت پی گیری پرونده را برعهده گرفتند.

سرقت به بهانه ازدواج

سردار کریمی گفت: براساس اظهارات آخرین مالباخته، مرد غریبه ای درحالیکه ساکی در دست داشته به او مراجعه کرده و آدرس مسجد محل را جویا شده است. این فرد که ادعا می کرد همسرش تازه مسلمان شده و قصد دارد کادویی همانند النگوهای پیرزن برایش بخرد، با چرب زبانی و جلب اعتماد، النگوی طلا را از دست او درآورده و داخل ساک انداخته است.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهم پس از عملی کردن نقشه خود، ساک دستی را تحویل پیرزن داده و متواری می شود اما مالباخته هنگام بازگشت به خانه در می یابد که ته ساک سوراخ بوده و مرد ناشناس طلاها را با دست دیگرش خارج کرده و با این ترفند مرتکب سرقت شده است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی در این رابطه ادامه یافت و تعداد شاکیان پرونده به 4 تن رسید، عنوان کرد: پلیس آگاهی مشهد با همکاری شاکیان پرونده چهره فرضی این سارق  را ترسیم کرد و تصویر متهم در اختیار تمامی تیم های گشتی پلیس قرار گرفت.

اعتراف به ۲۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدام اطلاعاتی و ردزنی های گسترده، عامل سرقت که دارای 4 فقره سابقه کیفری بود را شناسایی و به صورت نامحسوس او را تحت نظر قرار داده و دستگیر کردند.

سردار کریمی تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت شد اما در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیت نیافت و به 25 فقره سرقت با این ترفند از زنان میانسال اعتراف کرد.

وی با اشاره به این که احتمال افزایش سرقت های صورت گرفته توسط این سارق حرفه ای در مشهد و حتی دیگر نقاط کشور وجود دارد از شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند خواست هرچه سریع تر برای پی گیری شکایت خود به پایگاه شمال پلیس آگاهی در مشهد مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 2183700 تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی