English

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

تدوین اطلس جامع باستان‌شناسی ۳ شهرستان گیلان

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: اطلس جامع باستان‌شناسی شهرستان های املش، رودبار و رودسر تدوین شد.

تدوین اطلس جامع باستان‌شناسی 3 شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، ولی جهانی در تشریح این خبر با اشاره به نیاز روزافزون برای معرفی ریشه‌های فرهنگ شهری و روستایی در جوامع امروزی و عدم وجود اطلس باستان‌شناسی استان، تدوین این اطلس را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: اطلس جامع باستان‌شناسی گیلان که در واقع در نوع خود اولین اطلس در کل کشور به شمار می آید؛ با دیدگاه کاملا علمی، پژوهشی و اجرایی با منابع استانی در حال اجراء می باشد.

وی با بیان اینکه بررسی، شناسایی و حفاظت کامل آثار باقی‌مانده از ادوار باستانی گیلان، با توجه به ابهاماتی که در باستان‌شناسی گیلان موجود است، یک مهم تلقی می شود؛اذعان کرد:برنامه‌ جامع اطلس باستان‌شناسی استان با این فکر و هدف پی‌ریزی شده که در قدم اول همه‌ آثار باستانی و تاریخی شناسایی و حفاظت شوند و سپس بر مبنای آثار موجود و پراکندگی آن‌ها، برنامه‌ریزی پژوهشی به عمل آید و از تمرکز مطالعاتی در یک محل پرهیز شود.

جهانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با کمک اطلس باستان‌شناسی می‌توان کلیه استعلام‌های رسیده به اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان را در زمان کوتاه بدون صرف هزینه اضافی پاسخ داد.

اطلس جامع باستان‌شناسی گیلان

مستند سازی بیش از 980 اثر تاریخی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه در تدوین اطلس باستان شناسی سه شهرستان املش،رودبار و رودسر بیش از 980 اثر تاریخی مستند سازی و تمامی اطلاعات مربوط به آن وارد سامانه و نرم افزار شده، یادآور شد: نقشه GISاین تعداد اثر تاریخی نیز استخراج گردید.

این مسئول در پایان از روند اجرایی تدوین اطلس باستان‌شناسی شهرستان های تالش،آستارا و رضوانشهر در برنامه های اجرایی سال سال جاری خبر داد و گفت:  بزودی از این دستاورد ارزشمند رونمایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی